Gå til innhold

Dere alenemødre... Hvordan gjør dere dette????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med klærene til barna???

Har du, mor masse klær hos deg, og så har faren masse klær hos seg??

Vi har gjort det sånn at jeg pakker klær som barnet mitt kan ha med til far...

MEN det er så slitsomt for meg, at jeg må planlegge hva h*n skal ha med seg hver gang! BF sier at de skal i besøk den dagen, da må jeg pakke pen klær.. og en annen gang må barnet ha med seg ditt og datt..

Vil jo ikke ha det sånn....??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen samvær med far, så her har mini alle klærne sine hjemme:)

Men, gjør en avtale med BF da.... egentlig skal vel du kjøpe klær og sånt, hvis du får bidrag av ham, og barnet bor hos deg hovedsakelig, men har dere grei kontakt så går det sikkert fint å komme frem til en god løsning....

Skrevet

Hei:o)

Jeg har 3 barn så ja det blir mye klær;o) Men de har nok klær der som de får fra den siden av familien. Det holder til et helgebesøk.

Men når de skal på ferie blir det MYE tøy som skal gjøres klar...hehe! Men det er nå bare en gang i året det da til sommerferien.

Så gå igjennom klærne du har og se hva du kan "ofre" som kan ligge hos far hele tiden. Og de klærne barnet ditt får av far og hans side av familien kan jo også ligge hos far:o)

Lykke til:o)

Skrevet

Jeg er ikke alene mor men har en sønn med enn annen mann! og vi gjør det på denne måten:

Jeg sender med medisiner og et rent skift som han skal ha på seg hjem

Far har klær og slikt hos seg

Den som har barnet skal holde barnet med klær, mat evt medisiner. Nå har vår sønn astma så han er avhengig så vi sender de med fram og tilbake.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg tenkte faktisk å kjøpe inn litt klær i morgen for nå er jeg så lei av å diskutere og pakke flere ganger i uken/mnd....

Skrevet

Nå har bf samvær her enn så lenge så det er ikke noe problem, men når han skal ha hos seg kommer jeg til å sende noen klær de kan ha der. Pentøy får han skaffe selv. Ellers får de nok klær av han og av hans familie som kan ligge der.

Skrevet

Har pakket klær til to i over 9 år nå. Møkka lei!!!

Men, han nekter å kjøpe en ting, da han faktisk betaler 4000 kr i mnden for guttene og jeg får ikke søle det bort på tull..

Ikke bidrar han med noe annet heller, men er meget fornøyd med seg selv som gjør plikten sin og "forsørger" barna.. Har dem når det passer også ;)

Men da stemor hadde sagt til min 13 åring at de måtte begynne å ha med seg håndklær (de var nemlig hennes og faren sine) og tannbørster, ble jeg rasende. Ærlig talt.

Kjøper også såpe til minsten, han har atopisk eksem og tåler ikke fars såper. Deodorant her eldste med seg...

Må si jeg ser frem til en tid, hvor de ordner med dette selv.. Men de reiser ikke så ofte lengre, heller så.

Skrevet

Vi har ikke begynt enda, jeg flytter ut denne helga.

Men vi er enige om at jeg sender med klær og bf sender de hjem igjen skitne. Han vet vel ikke hva som er vaskemaskin og hva som er tørketrommel når han går i kjelleren så jeg vil helst ta meg av klesvasken selv.

Vi har også en med astma og atopisk eksem, så kommer nok til å sende en del såper, kremer, medisiner ol. frem og tilbake. Noe får han kjøpe selv siden han ikke skal betale bidrag.

Skrevet

Pappaen har litt "basisklær" hos seg, og sier fra hva han trenger av klær og utstyr i løpet av helga. Så sender jeg med barnet. Ikke noe problem, det har vi praktisert i over 8 år nå.

Skrevet

far har egene klær hos seg også sender vi tilbake klærne som tilhører den andre etter vært som de dukker opp hjemme hos oss.

far er langt mer intessert i klær og slikt en meg så han syns nok klærne jeg kler på småen er fryktelig umoderne... hehe... jeg syns det er litt morsomt for det er jo så motsatt av "standaren"

Skrevet

Jeg har masse klær hjemme hos meg, siden han bor fast hos meg. Far har også kjøpt noe klær som han har hos seg. Jeg pakker aldri med klær til gutten når han skal til faren sin i helgen. Ikke hver helg, men annenhver. Og kommer hjem med klær som far har kjøpt. Men det bare vasker jeg og levere det sammen med gutten på neste samvær. Og han gjør det samme med klærene som jeg har kjøpt.

Enkelt og greit.

Skrevet

Nei...nå tuller jeg fælt. Det siste er feil. Når gutten blir levert etter samvær hos far, så har han skittentøyet i sekken, som jeg bare vasker når han kommer hjem.

Og siden det er så langt mellom hver samvær, så er det rett og rimelig at jeg vaske de klærene gutten kommer hjem med etter samvær.

Nå tror jeg at jeg har skrevet det riktig.

Hilsen anonym 23.39

Skrevet

Kjøp ett par bukser, gensere, truser og andre basis ting. Dette kan du ha liggende fast i en bag som barnet tar med seg til far hver gang. Da slipper du å pakke så mye og det meste unntatt yttertøy, sko ol er da ferdigpakket for hver gang.

Skrevet

Her har ikke far samvær, men hadde avlastningshjem hos en bekjent av meg når hun var mindre. Jeg sendte med klær i begynnelsen, men hun synes det var moro og kjekt å kjøpe inn noen klær selv til jenta som lå hos henne. Men nå var hun en himmelsendt som bare synes det var koselig å ha jenta mi på besøk, "lønna" hun fikk for det gikk nok ene og alene til leker/klær/aktiviteter til henne kan jeg tenke meg.

Synd ikke alle fedre tenker sånn..

Skrevet

Jeg sender av og til med. Og får tilbake en skitten pose med klær.

Noe kjøpte eksdama hans inn, men tror aldri han har kjøpt noe. Han ber meg sende med penklær osv hvis de skal noe.

En gang fikk han seg til og si at ungene burde være nydusjet og nystriglet når de kom, for av og til var de skitne.

Jaaa saklig!

Når vi henter rett fra skole/barnehage og kjører 2 timer sier det seg selv.. Ungene sitter vel ikke på gjerder hele dagen. De leker jo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...