Emma27 Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Er det fler enn meg som nesten ikke sover om natten pga urolige bein? Og når jeg endelig har sovnet, må jeg opp å tisse. Og sånn går nettene... Er et sant mareritt! Anyone?
AngryBird Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Utrolig plagsomt! Fått to greie netter nå, men nettene før har vært mildt sagt jævlige. Mener at magnesiumtilskudd ska hjelpe, men glemte å spørre jordmor om det var greit...
Emma27 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har gått på magnesium en stund, men det hjelper ikke på annet enn krampene. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut dette i tre mnd til. Får håpe det roer seg ned litt etterhvert ellers flytter samboer inn på barnerommet. Han våkner jo av meg..he he! Hvor lenge har du igjen? Jeg er 26+2. 99 dager igjen!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Ja, jeg også sliter med utolige bein. Gjorde det også sist, men da kom det først på slutten, så jeg gjorde ikke noe med det. Nå begynte det allerede i uke 18, og det er såpass slitsomt at jeg ikke orker å ha det sånn i flere måneder. Nå tok jeg en kapsel magnesium pr dag, men syntes ikke det hjalp. Etter samtale med jordmor tar jeg nå to pr dag, og det er betraktelig bedre. Ikke helt borte, men helt klart bedre.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Hehe ikke så utolige da, men urolige ;-)
nr 2 i oktober? Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 ja fryktelig urolige bein... er i uke 24
Sivert Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Det er utrolig plagsomt.. Er gravid med nr 2, og denne gangen begynte det i uke 20. Har det ikke på natta, bare på kvelden, så jeg overlever )
Deputy Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har vært plaget med dette i mange år. Det går ikke utover nattesøvnen min, men kommer når jeg skal slappe av. Det er umulig å sitte i ro. Har helt måtte slutte å gå på kino etter jeg ble gravid. Det kommer til og med når jeg kjører bil. Viser seg at det er et syndrom som heter "Restless Legs Syndrome" (RLS). Blir ofte forverret ved graviditet, som ser ut til å stemme bra. Har funnet noen sider på nett om denne lidelsen: http://www.nrlf.no/ http://en.wikipedia.org/wiki/Restless_legs_syndrome http://www.rls.org/Page.aspx?pid=471 http://www.lommelegen.no/322926/rastlose-bein Jeg tok det opp med legen. Det finnes medisiner, men disse anbefales ikke til damer i vår tilstand. Det står noen råd på nettsidene. Håper dere finner noe som hjelper dere
Emma27 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. juni 2009 Tusen takk for tilbakemeldinger jenter:) Får kikke på de sidene og se om det er noe mer som hjelper. Har gått opp på magnesiumdosen til x2 per dag, og får massasje i sengen om kvelden. Knøt en ulltråd rundt anklene i går kveld..he he. Lykke til til dere andre jentene også!
enda en, hihi *fødte 15.01010 Skrevet 25. juni 2009 #10 Skrevet 25. juni 2009 har et godt tips!! Jeg hadde urolige bein i mine to foregående svangerskap og dette funka: Høres nok veldig rart ut men.. pakk inn fryseelementer i tynne håndkler så det ikke blir for kaldt og legg leggene oppå. alternativt kan dere legge dem litt her og der ytterst mot putevaret i to puter og legge delvis under og på siden av leggene. Har vært min redning!!! Er forresten på besøk fra første trimester og kommer forhåpentligvis over om et par uker. Lykke til, og skriv gjerne hvordan det virket for dere om noen prøver det!
Emma27 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2009 Det var et godt tips. Ut å kjøpe fryseelementer nå! Skal prøve det ut jeg, så får du svar om hvordan det virket! Tusen takk
Kråke-bolla Skrevet 26. juni 2009 #12 Skrevet 26. juni 2009 Jeg har vært plaget med dette i mange år, og det blir mye verre under svangerskapet. Du kan fint ta magnesium, det er ikke farlig. anbefaler Solarays cal:mag 1:1 som du får kjøpr på helsekosten, ellers hjelper det også med B vitaminer, så jeg går på både magnesium og mega b-stress. I tillegg veksler jeg periodevis mellom akupunktur behandling og osteopat, det fungerer veldig fint. Et annet tips er støttestrømper fra apoteket. Ikke verdens mest sexy å ha på seg om natten ;-) men de fungerer!
second_time Skrevet 26. juni 2009 #13 Skrevet 26. juni 2009 Jeg også har diagnosen RLS og opplever en kraftig forverring ved graviditeten, En jordmor anbefalte meg å knyte en ulltråd (må være ull) rundt ankelen. Ikke for stramt og ikke for slapt, akkurat passe. Aner ikke om det var psykisk eller hva det var, men jeg ble mye bedre. Så nå har jeg matchende ulltråder til klærne mine og skryter på meg å være med i den ene og den andre sekten ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå