Gå til innhold

hjelp- kan jeg spise ben & jerry is???

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte meg en stooor boks med "vanilla ice cream witch chunks of chockolate chip cookie dough" på butikken i stad, koste meg med en stoor skål....da jeg plutselig kom på . HJELP denne isen er jo amerikansk!!! kan jeg spie den? står ikke om melken og flota er pasturert eller hva det heter, står kun : kondensert skummelt melk...noe jeg ikke tror er det samme..

klarer ikke se noe på nettet om det heller....huff ble redd for listeria jeg nå!!!! det drepes jo kun ved vame behandling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke like kjent med amerikanske regler på dette som på EUs, men jeg villle tippe at det samme gjelder her: Er det upasteurisert skal det stå!

Husk, USA er landet som merker kaffekopper med at de er varme for å unngå søksmål, det er ekstremt lite sannsynlig at et stort firma som Ben&Jerry ikke pasteuriserer melka si!

For å være på den sikre sida bør du selvsagt sende isen med ilbud til meg. (Jeg fikk veldig lyst på is nå!) Neida. Om ikke du kan spise Ben&Jerry-is kan du kalle meg en krakk og putte ungen din i mikroen til tørk, for da kan man ikke stole på noe lenger!;-)

Kos deg med isen din!

Skrevet

hihi takk da skal jeg fortsette på boksen jeg så pent slang tilbake i frysern hehehe

Skrevet

Finnes ikke farlig for noe annet enn vekta. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...