Anya Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Tror kanskje det har begynt å samle seg litt væske, fingrene føles stivere på en måte og jeg får såvidt på en ring som gikk fint på før. Noe jeg bør bekymre meg over eller? Skal til jordmor på torsdag. Er i fin form ellers, masse liv i magen. Er i uke 37.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Det samme her. Hadde gått opp 1,6 kg på 2 uker, men jordmor sa at det var ingenting å bekymre seg for. Nå har jeg jo blitt skikkelig matvrak i forhold til tidligere og har lyst på ALT!!! Spesielt godis og søtsaker Merker jo at jeg er litt mer hoven i fingrene og i leggene, men heldigvis ikke mye vann i kroppen. Har heldigvis ikke gått opp så mye under graviditieten (ned 5 kg pga hyperemesis og opp ca 9 kg. Så ligger 4 kg over min normale vekt) Så tror ikke du trenger å bekymre deg dersom du er i fin form og det er normalt med liv i magen
cec26 Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 2 kg på 2 uker er jo ingen ting... Så tror ikke du skal bekymre deg, det er perioder i svangerskapet da man faktisk går opp nesten 1 kg i uka... jeg har siden søndag lagt på meg 4 kg... altså 4 kg på 2 dager... det er vann det...hehe... har fått pølsefingere... hehe...
Anya Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2009 Det er det at vekta har stått bom stille i to mnd , bare siste to ukene det har kommet. Men ok det høres jo ut som det er flere som har det samme, har vel kanskje litt med varmen å gjøre også. Begynte å tenke på svangerskapsforgiftning med det samme, men da er det jo flere symptomer som også skal være tilstede. Takk for svar hvertfall
Gjest Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 2 kg på 2 uker er ikke så ille, være når man begynner å gå opp 0,5-1 kg for dagen eller mer. Det gjorde jeg på slutten med nr 1 og fikk da svk.forgiftning, gikk opp 15 kg på litt over 4 uker...
Anya Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2009 Ok det er såpass som er rask vektøkning ja. Det var mye, 15 kg på 1 mnd! Hadde du andre symptomer i tillegg da?
Gjest Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Nei, ikke da, hadde normalt BT (dvs godt over det som var normalt for meg, men under det som regnes for å være høyt) og fine urinprøver. Så en dag et par dager før termin fikk jeg pannehodepine og oppsøkte legevakten siden det var kveld. Da hadde jeg plutselig skyhøyt BT og proteiner i urinen og ble umiddelbart sendt til sykehuset hvor jeg ble innlagt. Fødsel ble igangsatt noen dager etterpå (på termin) og alt gikk helt fint :-)
3b@rnsmor-30* Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 det er helt sikkert vann.... jeg var på kontroll i dag, og har gått opp 3,5 kg på 3 uker.. pga vann i beina...
entil :) Skrevet 24. juni 2009 #9 Skrevet 24. juni 2009 I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 4 kg på en uke da varmen kom sommeren 2006 (som var den varmeste sommeren på 35 år eller noe....). Men så dro vi en langhelg til Bodø (hvor det var kjøligere), og da forsvant 3 kg igjen. Så det var nok mye væske i kroppen pga varmen. Nå har jeg ikke vært på vekten de siste dagene etter at varmen kom, men jeg føler meg plutselig som en flodhest, så jeg aner meg at noe tilsvarende er i ferd med å skje denne gangen også...
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 24. juni 2009 #10 Skrevet 24. juni 2009 JEg har gått opp 0,5kg-1 kg i uka hver uke de 3 siste månedene jeg:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå