Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har etter en tid utviklet marginal periodonitt, og manner meg opp til tannlegetime. Vet jeg skulle vært der for lenge siden, men har blitt utsatt for noe seksuelt av en tannlege for mange år siden. Tannlegen er ikke i jobb, så er ikke redd for å havne der, men frykten har vært der. Nå må jeg, eller så kommer tennene mine til å ramle ut. Lurte bare på om alt må betales selv, dette kommer ikke av at jeg ikke pusser tenner, men jeg fikk et slag mot kjeven for ett år siden, på samme tid begynte dette. Må jeg betale,så må jeg det, men ville høre om hvordan slike prosedyrer er.
Gothic Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Behandling av periodontitt er refusjonsberettiget. Tannlegen fyller ut et skjema som du sender til ditt trygdekontor etter endt behandling. Du må altså først betale og så få en god del refundert.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Takk. Vet du sånn ca hvor mye det koster? Om det er (som jeg innbiller meg) over 100 000 så må jeg nesten ta opp lån først.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Er ikke tannlege, men så lenge du ikke trenger operasjon betaler du bare for tannpleie på under 500,- hver 4 mnd eller noe deromkring. Slik klarer de å holde periodentitten i sjakk.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Okej. Takk, får høre med dem når jeg skal dit hvordan dette blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå