Gå til innhold

Da var det min tur til å være bekymra...7 +3 og blødning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hadde jo egentlig bestemt meg for å ikke skrive her inne hvis det var snakk om noe som hadde med noe negativt å gjøre, men jammen meg har man behov for å lufte seg litt når man først kommer i situasjonen... Jeg er 7 + 3 med mitt 3 barn. Har to jenter på 8 og 10 fra før, så er lenge siden sist jeg var gravid :)

Har hatt de fleste symptomer til nå, forferdelig kvalm, ømme bryster osv, men i går kveld før jeg la meg, så kom det litt rosa på dopapiret... Har liggi i natt og hatt vondt i magen, egentlig de samme mens murringene jeg har hatt siden uke 3 som jeg vet er helt normalt, bare at jeg pleier ikke å ha de såpass tett og intenst at de holder meg våkne om natta. Litt mer brunlig utflod i dag tidlig, og slimete/roasaaktig utflod utover dagen...

Så ga smertene seg for noen timer siden, og har ikke kommet noe mer blod siden da heller, men fy søren så bekymra jeg er.. Har egentlig en veldig dårlig følelse, og det tror jeg er pga smertene egentlig...nesten så jeg føler et lite trykk i korsryggen og, men det blir jo liksom til at man bare blir gående og kjenne etter gale ting.. Kvalmen synes jeg og har vært minimal i dag....

Har bare hatt et stort ønske om å komme til tidlig ultralyd, men har forsøkt meg hos fastlegen, men der fikk jeg beskjed om at ting bare må gå sin gang og at de ikke ville sende meg på tidlig ultralyd.

Ringte legevakta i ettermiddag, med samme svaret der....er det virkelig så forskjellig her i landet, eller har dere andre tatt ultralyd privat?

Er det noe jeg bare ønsker å vite nå så er det om det er liv eller ikke, føler det er vanskelig nok å vente på at noe skal komme ut om ikke jeg sitter her med usikkerheten og.. Er det to som blir til en...er det en som blir til ingen.....huff..så mange håpløse tanker, og så jeg som normalt sett er veldig avbalansert og lite bekymringsfull som person... :))))

Er det noen som har noen råd til hvordan jeg kan komme meg til en tidlig ultralyd? Kan man ringe direkte til sykehuset, eller synes dere jeg bare skal avfinne meg med at jeg bare må vente....trenger litt kloke ord fra noen medsøstre nå... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste må nok gå til privat ul ja eller så har de kanskje risikosvangerskap.

Du kan jo bestille privat du også, det hadde nok jeg gjort var jeg deg.

Det høres ikke ut som du har mistet sånn som jeg ser det, mange som har blødninger tidlig i svangerskapet som det går helt fint med:) Likevel så er det greit å vite syns jeg i allefal.

Lykke til!

Skrevet

Huff, jeg vet akkurat hvordan du har det. Går med samme uvissheten selv, og man blir jo virkelig helt tullete av det. Fikk mast meg til en time på legevakten torsdag i forrige uke fordi fastlegen skulle ha stengt på fredag. Kom inn til en veldig hyggelig lege som ga meg henvisning til poliklinikken på sykehuset og sa at jeg bare skulle troppe opp der klokka ni dagen etter, så tok de meg inn så fort de hadde mulighet. Der var alle veldig hyggelige, og jeg trengte bare å vente en time. Jeg blør fortsatt, og er fortsatt like bekymret, så ringte derfor direkte til sykehuset og spurte om jeg kunne komme til en time til. Det var helt greit, og jeg får komme på torsdag.

Ikke avfinn deg med at du må vente. Har flere venninner som har fått samme beskjed som deg, men med litt mas og "hysteri" har de kommet til UL. Så bare ring og mas, eller eventuelt tropp opp selv, så de ser at du er bekymret. Ellers er det jo verdt et forsøk å ringe direkte til sykehuset.

Lykke til!! :)

Skrevet

Heisann!!

Bestill en time privat.Nå vet jeg ikke hvor du bor,men et eller annet er vel i nærheten av deg??

Koster litt,pluss-minus tusen kroner,men er verdt det synes jeg..

Tror neppe man blir tatt på alvor/seriøst før man er fra rundt 16 u og oppover på legevakt etc..dette fordi blødninger og abort er et så vanlig fenomen så tidlig..,men ved vedvarende smerter og feber så må du oppsøke lege eller legevakt!

Jeg må si at det varierer fra sykehus til sykehus rundt om.Kanskje tom.hvor mye vakthavende gynekolog har og gjøre også..

Ikke alle legevakter har ul-apparat heller.

Håper det ordner seg for deg!!Klem

Skrevet

Takk skal dere ha for gode råd!

I dag er formen mye bedre enn i går, og aldri har vel noen vært mer glad for å starte dagen med hodet dypt i doskåla enn jeg i dag...kvalmen er tilbake .. :)

Har heller ikke kommet noe blod siden kl 16 i går ettermiddag, annet enn noe "snørrlignende" utflodsklump på kvelden. I natt har jeg overhode ikke hatt vondt i magen i det hele tatt, og har det ikke nå heller. Og null utflod til nå i dag... Begynner å ane et lite håp for at det faktisk går bra alikevel... :) For i går hadde jeg så sterke menssmerter at jeg var helt sikker på at det gikk galt....selve blodmengden var jo bittelite, men var smertene som satt meg litt ut.

Når det gjelder ultralyd så tror jeg at jeg nå skal klare å vente et par uker til, skal nemlig da på rikshospitalet og da 3 d ultralyd hos fosterteamet der pga arvelig sykdom som jeg selv har og en datter av meg har. Bare klare å være tålmodig et par-tre uker til.... ;-)

Skrevet

Godt å høre at det har roa seg og at du kan slappe litt av :)

Lykke til videre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...