gullborg Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Vi driver å pusser opp stuen og mannen min skal male noen vegger. Bør jeg holde meg unna stuen eller er det greit at jeg er der så lenge jeg ikke står helt oppi malingen? Noen som vet?
ma83 Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Hei. Jeg har ikke noe svar til deg på dette,men lurer heller på det samme. har en samboer som driver å maler huset utvendig. noe som lukter ganske mye innvendig også. men det jeg vet er at; vi skal male et rom innvenig og da skal vi bruke malingstypen sense for den vet jeg at ikke er skadelig. godkjent av norges astma og allergiforbund. hvor langt unna bør man holde seg unna når det males... håper du får svar av noen som vet litt mer enn meg
Marie Dalen Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 hei:) det jeg ble fortalt når vi malte vår stue er at man kan bli lett svimmel og kvalm av gassene som kommer når malingen tørker og slikt:) ble fortalt at jeg ikke skulle være der når det ble malt og til det var helt tørt.. ca 12-24 timer:)
Marie Dalen Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 hei:) det jeg ble fortalt når vi malte vår stue er at man kan bli lett svimmel og kvalm av gassene som kommer når malingen tørker og slikt:) ble fortalt at jeg ikke skulle være der når det ble malt og til det var helt tørt.. ca 12-24 timer:)
Sandy84 Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Hei! Skal male på jobben denne uken så jeg tok en tlf til legen og spørte. De sa de ikke kunne tenke seg at dette kunne skade.. så jah, var bare det jeg fikk ut av den samtalen. Man burde ikke stå oppi det, men kan ikke skade å gå i rom der det malt o.l. En ting om den "sense" malingen, vet den er godkjent av norges astma og allergiforbund, men har hørt noen har brukt den i en barnehage og noen av de barna ble syke. jeg gjentar jeg har hørt det, er ikke sikkert det er sant! En annen ting er at noen i slekten min har brukt den fordi ungene deres har hatt allergi, de ble rett og slett syke og måtte på sykehus, det er helt sant hvertfall... ikke noe direkte svar, men tror nok vi fint kan gå i lukten litt bare man ikke står oppi det over lenger tid, spørs vel litt hvilken maling man bruker og alt det der.. Lykke til:)
septbaby09 Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Hei. Vi malte hele leil forrige uke, og brukte kun akrylmaling, som er vannbasert(ikke oljemaling) Velger man den lukter den ikke noe, og man slipper de irriterende gassene fra annen maling, samt den kan fjernes fra hud etc med vann, man bør ikke bruke whitespirit tror jeg
Tea1 Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Mannen min har akoratt malt barnerommet.Malte med SENS malingen,som det er reklame for på tvn.Uten farlige avfallstoffer.Den var veldig bra.Luktet ikke og tørket veldig fort.Er litt dyrere enn annen maling,men det har jo ikke så mye å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå