Gå til innhold

han forstår ikke savnet mitt...hjertesukk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi prøver å bli gravide...eller dvs jeg vil dette veldig, mannen min sier at han også vil dette..men at han ikke gidder å stresse med det..det kommer når det kommer sier han..

jeg begynner nå å bli uttolmodig..etter 12 pp..og ønsker å gå mer aktivt inn for å ha mer sex i eggløsningsperioden..mistet i juni i fjor, og skulle om alt hadde gått som det skulle hatt en liten gutt eller jente på ca 6 mnd nå...dette syns jeg er svært ¨sårt og aborten gikk veldig inn på meg..spesielt til å begynne med..og nå når vi ikke er blitt gravide igjen så tenker jeg ofte på det vi kunne hatt om det hadde gått bra..og

sliter med angst for at det ikke skal klaffe igjen noen gang og engster meg for at vi har kanskje har for lite sex, til feile tidspunkt og på feil måte...

dette føler min mann blir et stressmoment, og han nekter ofte å ha sex når vi er i det rette tidsrommet i mnd..

har forsøkt å forklare han hvordan jeg føler dette..men han lukker ørene hver gang og sier jeg ikke må stresse og at det er det som gjør at jeg ikke blir gravid..jeg er så fortvilet og vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur du stresser litt for mye med det, det kan være negativt det og, trur det er lurt som mannen din vil å ta det som det kommer. (i hvertfall en periode) går det lenger tid da ville jeg sjekket meg og mannen min for å se om det er noen grunn til at det ikke går.

har sett det ofte før at de som stresser for mye med det ikke blir gravide, og så legger de det til side, blir opptatt med andre ting og pang så sitter babyen der. Uansett lykke til :-)

Skrevet

Jeg skjønner veldig hvordan det er å miste! Har selv mistet min lille baby, som var i magen.. Og det gikk veldig inn på meg også.

Trur ikke samboer helt forstod min sorg fordi han ikke "følte graviditeten" som jeg gjorde, jeg merket jo at det var noe som forandret seg osv. Det var vanskelig for han å forestille seg, men prøvde så godt han kunne å hjelpe meg i min sorg. Vi kan vel ikke forlange så mye akuratt der, annet enn at de er der for oss.

Når det kommer til å bli gravid igjen så går det veldig på psyken. Vist du er så innstilt på å bli gravid kan det faktisk ha en innvirkning på at du ikke blir det. Jeg og min samboer prøvde og tenkte egentlig ikke tanken på å prøve med en gang etter. Men jeg ble gravid bare 2 måner etter jeg mistet.

Kanskje du skal prøve, vet det ikke er lett!! Men kanskje prøve å ikke tenke alt for masse på å ha sex til rett tid og så masse som mulig ++. Legge det litt til siden så kanskje blir du det før du aner.

Om ikke kan du kanskje vurdere å søke lege om hjelp til å bli gravid. Dette har du vel rett på om du ikke har blitt gravid etter 1 års prøvetid.

Håper det ordner seg for deg!!! :)

Skrevet

vi ble gravid på første forsøk sist forje gang..men så mistet vi..og nå er det 1 år siden ja..

saken er ikke den at jeg stresser så mye at det gjør noe..for i mine øyne er ikke sex stress..kunne tenkt meg sex ca 2-3 ganger i den fruktbare uken..

men han syns det er greit med sex 1 gang i uken og av og til sjeldnere..

og hvordan skal jeg bli gravid da??? når det aldri treffer ca i rette tidspunkt en gang..

få som blir gravid av å ha sex en søndag, når el er på lørdagen etter..og så ikke ha sex igjen før 2 dager etter el..

og det hjelper jo ikke å gå til legen for å få hjelp til å bli gravid når vi ikke har sex i nærheten av el..da regner jeg med vi blir ledd av..

håper også det ordner seg snart..men ser ikke helt hvordan det skal gå..kan jo ikke tvinge han til å ha sex heller..

HI

Skrevet

Nå må dere slutte. Det at man ikke blir gravid har ikke noe med stress å gjøre.

Dere må selvfølgelig ha sex når du har eggløsning for å bli gravid, og jeg syns det er dårlig gjort av mannen din å sabortere dette.

Her var det sex annen hver dag i eggløsningsperioden til å begyne med og da det ikke virket etter 5 mnd ble det sex annen hver dag hele tiden og da klaffet det den mnd. Da vi skulle prøve på nr.2 startet vi med sex annenhver dag hele tiden med en gang og da klaffet det på første pp.

Skrevet

Ikke fortell mannen din når du har el, og forfør han da:-)

Skrevet

tro meg jeg har tenkt på det..men det funker dårlig..om vi har sex bare 1 gaang i el perioden så er det tydleligvis ikke nok..for det har skjedd 1 eller 2 ganger siste 6 mnd..og jeg er jo ikke gravid ennå..

takk til deg som skjønner problemet mitt og har akkurat samme synspunkt på saken som meg...

det jeg ønsker er å ha sex 2 hver dag i eggløsnings perioden...til å begynne med.. så kan det faktisk hende det skjer noe..

kan jo ikke komme til legen og klage over at jeg ikke blir gravid når vi ikke har sex i eggløsnings perioden...det blir litt dumt liksom..

det skjønner vel de fleste...

HI

Skrevet

jeg forstår godt at mannen din ikke tenner på at du syter og klager over at dere må prøve mer!!

slutt å mas om det, ikke fortell han at nå har du eggløsning så nå MÅ dere ha sex.

når du vet at du har eggløsning kan du forføre han. gjør noe sexy! vis at du har lyst på HAN, ikke et barn. IKKE snakk om alt det der stresset ditt om å bli gravid. det er sååå turn off!!

hvis du ikke klarer la vær å bekymre deg, ikke før over alle tankene dine til han i hvert fall

Skrevet

Det som funket her, var at jeg brukte Clearblue eggløsningstest uten at mannen visste om det. Presset ble helt borte, følelsen av plikt-sex var fullstendig blåst bort. Vi hadde ikke sex dagene før forventet el, tror vi var totalt avholdne en uke eller noe. Den dagen testen slo ut, var han ikke akkurat "tungstartet", og spiren satt med en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...