Gå til innhold

Babyen svetter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er gjennomvåt av svette mange ganger.

Vi har kuttet ut nattdrakt, han sover i en lett body. Når vi er ute å går tur har han bare vanlige klær og en lue på hode. Han ligger ikke pose, har en lett vogndyne på han, men uansett vær så er han gjennomvåt av svette og vi må skifte når vi kommer inn. Det samme om natten, ofte må vi ta på en ny body siden den er så våt.

Vi har vinduet oppe på soverommet, er ikke varmt, men svalt.

Inne om dagene har jeg bare body og sokker på ham, har han mer klær enn det blir han for varm.

Er ikke varmt inne, vi lufter ofte.

Er det noen andre som har babyer som er så varme av seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også hatt varme babyer. Ville kuttet ut dyne og lue i vognen (og evt bukse om det er veldig varmt), det er jo helt unødvendig når det er varmt og han blir svett. Ta evt bare et helseteppe over beina og heller lue på om han skal løftes opp av vognen. Om du har dyne på om natten, ville jeg skippet det også, kun brukt helseteppe. Overoppheting kan være ganske skummelt.

Skrevet

Det er ikke rart at babyen svetter med en vogndyne og lue i denne varmen. Få det av ham.

La han ligge uten body om natten, det var det eneste som hjalp med min datter.

Skrevet

Bruk ULL !!!!

Det er kjempebra uansett temperatur; varmer når det er kaldt og svaler når det er varmt. Og aller best; det blir ikke vått når babyen svetter.

Skrevet

Nå vet jo ikke du hvor vi bor. Er ikke samme varme her oppe som dere har i sør, er ikke så lenge siden snøen forsvant.

HI

Skrevet

har også varme babyer..

feks minstegutten min som er 2 år nå har aldri hatt så mye på seg..

her vi bor er ikke store forskjellen fra nord norge, når det lir ut mot vår, brukte og bruke t-skjorte og pledd på litt kaldere dager tynn dyne.. andre ganger ligger han kun i bleie..

er gutten din svett, må du kle av han, bytte ut dyne med pledd.. du må prøve deg fram.. sjekk gutten din ofte, er klærne gjennomvåte og han sover, skift på han..

Skrevet

Om han er gjennomsvett, har han for mye på seg uansett hvor i landet du bor :-) Helsetepper er en fin-fin ting til små babyer, veldig lett å regulere varmen med dem.

Skrevet

Gutten vår kunne heller ikke bruke dyne på denne tiden av året. Han lå stort sett bare i en body med et lett pledd over seg (type helsepledd eller lignende). Ofte måtte han sove i bare bleien for å ikke bli for varm.

Skrevet

Ja skjønner det, svarte fordi det er litt irriterende at andre bare antar ting de ikke vet. Her vi bor er det ganske kaldt enda.

Når vi er på trilletur har jeg på han en body, en tynn bukse, sokker og en tynn lue pga at det er vindfullt her vi bor.

De andre barna ligger enda i vognpose.

Men jeg skal prøve å bytte ut dyna med et helseteppe idag så se hvordan det blir :) Burde jeg kutte ut lua også? (litt redd for ørebetennelse pga vinden her på kysten)

HI

Skrevet

Man kan ikke få ørebetennelse av vind, ørebetennelse er en bakteriell sykdom som nok ikke kommer flygende inn i ørene med vinden ;-) De er veldig beskyttet nede i vognen, så ikke bekymre deg for det. Skal du ta ham opp kan det være greit med en lue for å unngå at han får verk i ørene, altså at vinden kjøler dem så mye ned at de vil verke litt, men betennelse kun av vind vil han ikke få uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...