Gå til innhold

39,5 i feber hos gutt på 1 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kommet hjem fra legebesøk med minstemann og legen kom frem til at han hadde et virus.. men at vi bare måtte komme igjen om det ble verre, fordi det lett kan gå over til bakteriell infeksjon eller noe sann..

Han er veldig slapp 39,5 i feber . Får i han litt drikke og nå spiser han en is..Men jeg syntes alikavel at han har høy feber etter at jeg gav ham en papacet for 30 min siden??

Hvor lenge kan de ha sånn høy feber og hvis det ikke hjelper med paracet, hva gjør en da? Regner med at temperaturen gjerne stiger utover dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feber er et kjempe godt tegn på at kroppen jobber og ved å redusere feberen med medisin svekker du imunforsvaret til gutten - det har en jobb å gjøre og virus er jo sjelden farlige om legen alt har sett på han.

Om dere ikke har en historie med feberkrampe trenger en ikke å gi febernedsettende før tempen er over 40 grader. Hold øye med barnet, og gi drikke i små mengder hele tiden. Is er jo væske, helst i form av saftis, og ikke forvent at barnet spiser noe. Salte kjeks kan være lurt å gi.

39,5 er ikke spesielt høy temp. hos barn, og det er et godt tegn. På lommelegen står det flere gode råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...