Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har et veldig dilemma...Barnefaren har ikke betalt bidraget denne mnd, vi har privat avtale....han krangler om alt mulig... saken er at bidraget er på 5000...og vi har nå 200 kr å leve for til barnetrygden kommer...og alle regninger osv er ikke betalt. vi skulle jo kost oss litt i sommer også meeen så har sønnen min en konto som er sperret til han er 18 år...der står det 7600 kr... hva tenker dere om at jeg låner 5000 fra den kontoen?betaler SELVSAGT tilbake...men synes kanskje det er litt over streken...dette er bursdagspenger osv... men vi har ikke penger liksom...og er lang ventetid på sosialen, har ingen som kan låne meg heller... ønsker å gi guttene mine en fin sommer...vi skal ikke på noe ferie så må prøve å kose oss hjemme... men å låne 5000 fra kontoen hans er det ille?han er 4 år forresten.... hva hadde dere gjort? kjenner det sliter veldig på meg dette...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Det er vel bedre han ikke sulter enn å ha de pengene på konto'n!! Det er ikke ille å ta de pengene, ei heller å låne de. På sikt kan man sikkert klare å spare, men har man det trangt bruker man det man har tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 tusen takk for svar. det sa jeg også til barnefaren...at hen vil nok heller ha en fin sommer og mat enn 7000 kr på konto...han er helt i mot at jeg skal låne de pengene, ennå det er pga han vi sitter i knipa... takk
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 For det første trenger du ikke si til bf at du har lånt de, han har vel ingen kontroll over det? Men hvordan har du tenkt å få ut pengene om kontoen er sperra? Og hvis far ikke betaler og bare krangler ta det gjennom nav, karnsje du får litt mindre bidrag kommer ann på hva de regner ut, men da får du ihvertfall pengene dine. Om avtalen er skriftlig så kan du bruke den avtalen men få de til å hente inn penga
Den heldige eier av ett barn Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Ikke for å kverulere eller noe, men hi skriver da tydelig 200 og ikke 2000;) Så da blir det knapt selv om det bare er snakk om en uke.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Det er helt vanlig at foreldre låner sparepenger av barna når barna er små. De fleste har det litt trangere da enn senere i livet, og barna er så små at de trenger dem ikke. Så lenge man betaler det tilbake, ser jeg ikke problemet. Jeg ville forresten fått TI til å kreve inn bidraget. Dere kan fremdeles ha privat avtale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå