Gå til innhold

Trenger KRISEHJELP! Ang. mislykka kake....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på selskap i kveld og suksessterta mi ble supermislykka, så trenger råd fra noen bakemestere her!! Jeg venta nok ikke til den ene bunnen var kald nok før jeg la den oppå den andre, så den er i ca 20 deler. Nå er utfordringen å få en jevn sjokoladeglasur oppå¨for å skjule dette mest mulig. I oppskriften står det at man skal smelte 100 g sjokolade - dette har jeg gjort, men det ble jo så lite og kaka ser om mulig enda verre ut :(

What to do?? Kan jeg blande kokesjokoladen med noe (melk, fløte?) sånn at den blir mer flytende, men allikevel stivner helt tro? Trenger liksom litt mengder her - sånn at jeg kan helle det over kaka og få en jevnt og stivt sjokoladelokk. Evig takknemlig for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt usikker på hvordan du kan få til et stivt sjokolade lokk og at det skal se pent ut når kaka er i ca 20 deler. Da ville jeg vel heller gått for en litt mer "fluffy" sjokoladeglasur inneholdende melis, 1 egg og litt sterk kaffe. Men det var kanskje ikke slik du tenkte.

Skrevet

Nei, skal liksom ikke være mye sjokolade - bare et tynt lokk. Kaka er ganske mektig i seg selv, med 2 mandelbunner og tykt lag med eggekrem. Men takk allikevel :) Må kanskje innse at det er umulig å få denne kaken pen... får ha på litt mer sjokolade og pynte med masse eggekrem på toppen. Trøsten er jo at smaken sannsynligvis er like god ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...