ellesant Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Hvor tidlig er det, og hva er hensikten med det? Kan det avdekkes noe ved denne kontrollen?
fru tekopp Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Etter en vond spontanabort i uke 11 sist gang fikk jeg en veldig stor trygghet når jeg kunne se at alt var bra. Var da 9 uker på vei når jeg tok ul. Det er min grunn. Sikkert mange andre grunner til å gjøre det også. Nysgjerrighet er jo en ting....
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Jeg hadde også en litt sjokkerende OB/SA i 11. uke og ønsket derfor tidlig ul. for å se om kroppen min lurte meg igjen. Men det gjorde den ikke. Alt ser bra ut så langt! Jeg er 9+4 i dag. Legen sa fosteret var så stort som uke 10. Er så lykkelig og føler det liksom som om jeg fikk positiv test i dag igjen..! :)
Lillespire_jan08 Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 jeg fikk tidlig ul på sykehuset på grunn av kronisk sykdom, som kan være skadelig for fosteret.
Lillevenn33 Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Tidlig UL på meg pga tidligere MA. Dødt foster uten at kroppen kvittet seg med det. Tidlig UL avdekker om hjertet slår og om babyen er like stor som den skal være. Det er bedre å finne ut tidlig at fosteret er dødt enn etter uke 12. Noen går rundt med et dødt foster i opptil 7 uker uten å ane det. Noen ganger blir dette avdekket på rutine UL i uke 18, da får de selvfølgelig et stort sjokk! Så derfor tidlig UL på meg. De fleste vestlige land har rutine UL i uke 6, 12 og 18. Norge prøver bare å spare penger.
fru tekopp Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Jeg fikk se at hjertet banker og at det er kropp og hode og armer og bein. Det holdt i grunn for meg. Vet ikke helt hva man ellers kan se, men gynekologen min sa at alt var som det skulle være. Fikk også fastsatt termindato. Så for min del var dette noe som gjorde at jeg kunne slappe av og glede meg over graviditeten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå