Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye lån, hvor lang betalingstid og hvilken rente har dere?

Og hva må dere ut med pr mnd?

Skal til med å få meg ett heftig banklån, hadde vært kjekt å høre litt hvordan det er hos dere andre;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 2,7 mill totalt mener jeg det er (to lån egentlig, et på hus (med innbakt billån) og et på tomt), er vel ca 23 år bindingstid igjen nå, men renten er jeg usikker på. Betaler i hvertfall rundt 14 000 kr i mnd, litt over, nå etter siste rentekuttet som er blitt oppdatert. I høst var vi nesten oppe i 20 000 kr i mnd, så rentekuttene har vært kjekke ;-)

Skrevet

vi har i underkant av 2.290.000 kr i lån. betaler ca 13.300 kr i måneden. 25 års nedbetaling tror jeg. litt usikker på renta akkurat nå

Skrevet

vi betalte ca 17.500 kr i lån før renta ble senka. mye penger ja...

Skrevet

Har rett i underkant av 500 000 og betaler 4500 i måneden

Skal øke til 800 000 etter kjøp av ny bolig (og etter en måned med mellomfinansiering- tror vi betaler 8000) vil vi vel betale rett over 5000 i måneden.

Skrevet

Vi skal ta opp lån nå i nordea. Vi skal låne ca 1,5 mill -1,6 mill. Vi har rett på 1. hjemslån. 100% finansiering til beste rente, og vil heller bruke penger vi har spart på opppussing.

Akkurat nå er nominell rente 3,0% i dnbnor er den på 3,3% så det skille ganske mye.

Skrevet

Glemte å si at vi skal betale en fast sum 10 000 på heller færre år og helle øke til 30 år om renta går opp igjen. Synes det er greit å være vant til litt utgifter :)

Skrevet

Vi har ca 300 000 i studielån tilsammen, men det får stå som før. Frister å bare ha ett lån, men er jo ikke lurt å betale ned studielånet og erstatte det med boliglån, så da får det stå.

Boligen vår koster ca 1,7 mill, men jeg har 600 000 i egenkapital. Jeg har eid før, men mannen har ikke det. Kan han da få førstehjemslån til bedre betingelser enn hva jeg kan, ettersom jeg har eid tidligere?

Er noen år siden jeg holdt på med dette nå, har lid ei god stund. Føler meg helt blank igjen;)

Skrevet

Mye penger ja, gruer meg litt kjenner jeg. Har jo dtudielån, to unger, bil, hus og hele pakka. Har store planer om å ha i alle fall 100 000 i banken til uforutsette utgifter og hårde tider.

Skrevet

Ingen av oss har eid, men sambo er 36, og vi får alikevel 1.hjemslån siden jeg er 27 år...

Ring å hør eller så må dere ha 20% av kjøpesummen for å få beste rente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...