Gå til innhold

Naboen skifter ikke bassengvannet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det igang igjen... Naboen har fyllt opp et lite basseng til ungene sine, men lar bare vannet bli stående uten å skifte det... Dette er av de minste plaskebassengene som man ikke har rensemiddel i.

I fjor sommer kom det til slutt mark i vannet, etter at det hadde stått i ukesvis! Dette er ellers normalt oppegående folk, men på dette punktet skjønner jeg ikke helt tankegangen. Jeg ønsker ikke at barnet vårt skal ha kontakt med bassenget, men det er lettere sagt enn gjort når det gjelder en 3-åring. Tomtene våre er nemlig veldig tette og foreløpig har vi ikke gjerde mellom. Noen med liknende erfaringer eller evt synspunkter på en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehhh... si til naboen at ditt barn ikke får bade i deres basseng og at du vil de sier nei til det om det prøver seg.

Skrevet

For å være helt ærlig siden du spør om mitt synspunkt.

For det første synes jeg du må passe på barnet ditt selv, hvis du ikke vil at barnet skal bade i deres basseng må du også passe på at det ikke går dit.

En annen ting er at jeg synes det virker litt uansvarlig å la et lite barn på 3 år gå over til naboen alene å bade uansett om vannet er rent eller ikke.

Skrevet

Nei, barnet vårt er aldri ute alene - og nå kan vi heller ikke la henne være det på lenge pga naboens basseng. Og ja, vi HAR sagt fra til foreldrene at hun ikke får bade i det. Men husene/hagene våre ligger supertett og ett av naboens barn er akkurat like gammelt som vårt og de leker til vanlig mye sammen. Derfor føles det veldig unaturlig og ekstremt ubehagelig for meg når jeg må bort å "dra" barnet mitt bort fra bassenget og hagen deres. Hun har lyst å bade, men skjønner jo ikke at det er bra... Det hører med til historien at barnet vårt har en kronisk sykdom som gjør at bakterier fra stillestående vann er ekstremt skadelig å få i seg :( Dette har jeg sagt fra om - så diplomatisk som jeg kunne - men følte ikke at jeg fikk noen forståelse fra naboen... Men når det er sagt: Vannbakterier fra skittent bassengvann er ikke bra for noen!! Diaré og urinveisinfeksjoner er bare noen av konsekvensene. Jeg har diskutert dette med hvor ofte man skal skifte bassengvann med familie, venner og en annen nabo, samtlige sier de uansett skifter daglig - ikke av hensyn til oss, men fordi de synes det er ekkelt med vann som blir stående i flere dager. PS: Jeg tror ikke "bassengnaboen" hadde synes det var ok om vi lot skadelige gjenstander - som kniver og økser - ligge å slenge, som barna kunne få tak i, bare til sammenlikning...

Skrevet

Jeg tror jeg ville kjøpt et lite basseng selv, og i samme slengen kjøpt rensemiddel i tilfelle nabobarnet kommer fra sitt basseng og over til deres...

Når naboene ikke har gjort noe med det tidligere, så tviler jeg på at de bryr seg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...