Gå til innhold

DITT BESTE RÅD MOT LUFTSMERTER HOS BABYEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper dette kan bli en grei tråd for alle som opplever at den minste har mageknip :-)

Har lest så mange råd, men vet ikke hva jeg skal begynne å prøve...

Høres fornuftig (men kjedelig, elsker kaffe mocha og sjokolade) å kutte ut kumelk, da! og løk...

Fennikel-te? Drikkes den bare av mor da el?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns NAF ammete som man få kjøpt på apoteket fungerte helt supert. Mor drikker 1-2 kopper for dagen, og gi en teskje til babyen også.

Kutt ut sjokolade og se om det fungerer.

Egg reagerte tulla mi ekstremt på.

Fenikkel-te gir du til babyen.

Ikke bare kutte ut kumelk, men alt med melkeproteiner i seg. Og det er faktisk ganske mye.

Skrevet

Ja er klar over det... Blir diett på mor da i så fall :)

Har ikke spist noe særlig sjokolade, men spiste en firkløver på fredagskvelden og fra lørdag ettermiddag og utover kvelden hadde han veldig vondt i magen- men tenker at det kanskje er noe annet han reagerer på siden reaksjonen kom så sent? Spiste bittelitt løk også fredagskvelden, og noen andre grønnsaker som jeg ikka har spist på en stund.

Lørdag morgen spiste jeg bare havregrøt, og magevondten hans begynte før jeg rakk å spise noe annet den dagen- så om det er noe jeg spiser han reagerer på så er nok reaksjonstiden litt lang.

Jeg drikker ikke kumelk heller, men det kan bli en utfordring å kutte ut alt med melkeproteiner i. Det kjipeste med det er at jeg nettopp har kjøpt meg espressomaskin og tenkte å lage meg en kaffe mocha :), men det får nok vente- lillegutt kommer først!!

Skal prøve NAF amme-teen som du drikker- men vet du hvorfor den er effektiv mot luftsmerter hos barnet? Jeg har en annen amme-te, tror du kanskje den kan fungere like greit?

Når det gjelder fennikel-te: noen sier at mor skal drikker den og noen sier barnet; hva er riktig??

Kan man gi babyen te (hvor mye) når han bare er 4 uker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...