simla+kalv Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 9 kg allerede nå, i uke 25! Hvordan skal dette gå? Er det ikke fra nå av man liksom VIRKELIG begynner å legge på seg? Jeg gjør mammatrim med Kari (jaquesson) på DVD 5 ganger i uka, og går litt turer også, men matlysta er jo på topp kan man vel si!
Trinemp Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Du er ikke alene.. huff, tror jeg straks har runda 10 kg jeg, å jeg er kun i uke 24 i morgen. Jeg må liksom ha noe hele tiden!! Lystene tar jo helt overhånd hehe. Men prøver å gå litt turer jeg også, selv om jeg er plaget med sterke kynnere. Vi får prøve å tenke at vi går det jo ned igjen etter fødsel. Men kjekt å høre at det ikke bare er meg
Emma27 Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Her går også vekta oppover i en heidundranes fart! 11kg i uke 25. Men kan skylde litt på meg selv da jeg har unnet meg absolutt alt jeg har hatt lyst på og i tillegg blitt mer passiv (sliter med bekken og rygg). Jobber for å snu om, men er neimen ikke lett! Er blitt mer aktiv nå, går turer og trimmer til Kari sin mammatrim video:-) Holder meg som regel til frukt istedenfor godteri når jeg fyser. Så får vi se om det har gitt resultater neste gang jeg skal til jordmor å veie meg!
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 I mitt første svangerskap gikk jeg opp 26 kilo før sønnen min ble født. Men ni måneder senere var alle ekstrakiloene borte igjen. Er en sulten, bør en spise, sånn er det bare. Lykke til på veien og ikke uro deg for mye for vekta!
Bolla74 Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Har lagt på meg 7 kilo, er i uke 24. Har fått sånne plager med ryggen at jeg orker ikke å gå turer/trene, og sitter hjemme og kosespiser hele tiden. Også har jeg null energi. Må si at jeg har problemer med overspising også når jeg ikke er gravid og er ganske overvektig. Det har ikke blitt noe lettere nå.
lille frø, mor til to Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Godt å høre det er andre som også går opp. I de fleste vekttrådene her inne går de fleste ned i vekt eller bare opp et par kg. Jeg trener og spiser mye sunn og god mat. Merker det godt på lår og rumpe. Gått opp fra str 36 til 40. regner med at kiloene raser av etter fødselen, så jeg er ikke bekymret.
Irene Adler Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Jeg er i uke 22 og har lagt på meg 11 kg. Spiser for mye godis, vanskelig å holde seg unna sjokolade:(
taras Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 er i uke 23 og har gått opp fra 55 til 75 ) altså 20 kg bare til nå. det meste gikk jeg opp de første 15 ukene da jeg fikk vondt i magesekken hvis ikke jeg spiste. nå går jeg opp litt saktere og bare håper å kunne holde meg under 80
simla+kalv Skrevet 27. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. juni 2009 Puh, godt d ikke bare er meg som "eser ut"! Blir så frustrert av sånne "jeg har lagt på meg hele 5 kg(!) i uke 34, men så venter jeg jo trillinger også da...." Tør snart ikke trå på vekta, er redd den sprenges:-/
gravidmednummer2 Skrevet 28. juni 2009 #10 Skrevet 28. juni 2009 Godt det er flere som meg! Unner meg alt og har ingen energi eller rygg til å bevege meg noe særlig. Har gått opp 15 kilo, og er i uke 26 nå. Trodde jeg hadde hørt et sted at det meste av vektøkningen kom i siste trimester? Men er ikke sikker. Hvor mye mer kan jeg regne med å gå opp? Huff, skulle gjerne spist sunnere og trent. Men tenker at jeg kommer til å trimme mye mer enn normalt etter fødselen pga gåturer. I tilegg tar vel ammingen en del?
Tigerpote Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 Uke 26 og 12 kg opp her... Unner meg også alt, og trener ikke. Lever som jeg gjorde før, men nå legger jeg altså på meg i et ganske så rasende tempo. Jeg trodde egentlig at forbrenningen gikk litt opp som gravid? Hvorfor legger vi på oss egentlig? Barnet veier ikke stort ennå. Noen som vet? Jeg kunne spise hva jeg ville før, men la da ikke på meg sånn som dette. Har ikke vann i kroppen tror jeg. Noen jeg kjenner, gikk OPP 10-15 kg i AMMEPERIODEN! Er DET vanlig da??? Håper absolutt ikke det!
Tigerpote Skrevet 29. juni 2009 #12 Skrevet 29. juni 2009 Jeg kan kanskje skrive av noen røykekg jeg da forresten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå