Gå til innhold

Vitaminer og tilskudd


TI

Anbefalte innlegg

Hva tar dere andre? Er det noen regler for hva man ikke skal ta? feks magnesium og kalsium feks? Noen med erfaring?

Jeg tar 1 folat, en mulitvitamin uten d, og 2 trankapsler for gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Det er trygt å ta tilskudd:) Babyen tar det den skal ha uansett, og det er mor som får underskudd av næringsstoffer. Jeg vil anbefale deg å fortsette med tilskudd så kommer du deg fortere etter fødseleln også. Jeg har gått et kurs i kost og ernæring og der lærte jeg at zink mangel kan gi fødselsdeperesjoner, så det er lurt å fylle på litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ta folat hele svangerskapet? Eller er det før man blir gravid og i starten det er viktig? Noen som vet?

Vitaminer osv er jo viktig, for å få mest mulig energi og god helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 1 stk Nycoplus Multi Voksen, 1 stk Nycoplus omega-3 kaps 1000mg, 1 stk Omega 3 fra Udo's choice og 2 stk Nycopro mot Treg mage. Har lest at man ikke bør ta vanlig tran (flytende) sammen med multivitaminer, siden man da kan få i seg for mye A-vitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 3 mnd forbruk av vitaminer i USa i mai, spesielt tilpasset gravidei. Men nå var de oppbrukt, så gikk på apoteket og spurte etter vitaminer. Der hadde de en pakke som heter GRAVID. Der er alel vitaminene vi trenger, i praktiske porsjonspakker. Veldig smart. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...