Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 hei,jeg har fått meg jobb!! drømmejobben..)) har vært sykm i 11 mnd, skulle over på rehab. men har ikke økonomi til det. å når drømmejobben kommer på døra kan jeg ikke si nei! har fortsatt mye plager men skal klare jobben, er ikke 100% så. hvordan blir det med rettighetene ang syke penger? må jeg jobbe i 6 mnd for å få sykep grunnlag igen? er selvfølgelig bekymret om hvor lenge jeg kan holde ut i jobb, men er så DRITT lei av å "bare" gå hjemme. desperat etter et yrkesmessig sosialliv (+ penger da.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 et nytt arbeidsforhold vil vel tilsi ny opptjeningsperiode, men dette finner du også på nav.no
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Jeg tror at vanligvis er det 4 uker som er nok for ny rett tilo sykepenger. Men kan jo være andre regler når du har hatt sykemelding i 11 mnd.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 så lenge du ikke har vært sykemeldt over 1 år,(52 uker) så trenger du ikke jobbe deg opp nytt sykepengegrunnlag på 6 mnd. så hvis du begynner å jobbe nå er du rett før den grensen. (har selv gått på attføring og måtte finne ut av dette) Lykke til i ny jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå