Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 for 3 mnd siden så flytta vi inn i en leilighet,det manglet strøm i stua,men det skulle bli fikset iløpet av den uka vi flytta inn. De fleste deksel på kontakter er av,ikke vet jeg hvorfor. Har bedt han fikse dette MANGEN ganger,er vel ikke noe jeg skal gjøre selv? Strømmen fikk vi i stua etter 2 mnd!! Og sier hele tiden han skal fikse kontaktene i stua,er ikke deksel på der vi skal skru på lampa engang!: Nå begynner sønnen min å krype,så jeg MÅ ha barnesikring,men det går jo ikke ann å sikre noe! Nå er jeg dritt lei av å mase! Hva kan jeg gjøre? Betaler svimmlende 13000 i mnd for å bo her,men føler jeg betaler for ett uferdig produkt!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Hvorfor i alle dager flyttet du inn før det var utbedret? Hvem flytter inn i en uferdig leilighet - særlig når den er så dyr?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 JEG flytta inn i en uferdig leilighet,da jeg stolte på huseier! Han bor i samme hus,og regna med at han kom til å gjøre det han hadde lovet. Har ikke råd til å kjøpe noe egent enda,eller har noen inkasso regninger jeg må betale ferdig før jeg kan kjøpe noe.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Da tar du kontakt med leietakerforeningen: http://www.lbf.no/ også hører du med dem hva du skal gjøre for å få det utbedret.. Jeg mener at du kan bestille håndverker til å ordne opp, og sende regninga til huseier, men hør med dem som kan dette.
bee* Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 si til huseiger at husleiga ikke blir betalt før ting er ordna som avtalt..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #9 Skrevet 23. juni 2009 har hatt lyst til å gjøre det,men jeg tenker at om jeg gjør det så "synker jeg på hans nivå" om du skjønner...jeg vil ha alt på mitt rene .... HI
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #10 Skrevet 23. juni 2009 Du synker ikke på hans nivå, som du selv sier, ved å holde tilbake husleie til ting er utbedret. Det har du faktisk lov til å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #11 Skrevet 23. juni 2009 ja det er jo sant! hmmm,ja men da gjør jeg det da!
bee* Skrevet 23. juni 2009 #12 Skrevet 23. juni 2009 om det er det som må til.... Husk at du/han må tenke på babys sikkerhet... Dette er neo som dere har i kontrakten, muntlig gjelder også, så er det i din rett å ikke betale for varen du ikke har fått.. Du burde fått avslag siden strømmen ikke kom som avtalt heller..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #13 Skrevet 23. juni 2009 For å få løst dette lovlig, HI, gjør du følgende: 1) Du sender et brev til huseier hvor du gjør oppmerksom på at det foreligger en mangel på leiligheten i samsvar med husleielovens § 2-2, ved at leilighetens strømpunkter ikke er sikret etter gjeldende regelverk, at du tidligere har varslet om dette muntlig, at du anser mangelen som vesenlig, at mangelen kreves utbedret innen 4 - fire - uker, jfr husleielovens § 2-10, at du ellers vil, uten nærmere varsel, iverksette retting av mangelen på huseiers bekostning og gjøre fratrekk i leiebetalingen for dine utlegg, jfr samme paragrafs fjerde ledd, og at dette anses akseptert av huseier om du ikke har mottatt en skriftlig, begrunnet, innsigelse innen 4 - fire - uker fra dato. 2) Du tar kopi av brevet (etter at du har signert), og sender brevet REKOMMANDERT til huseier 3) Du avventer 4 uker fra den tiden huseier har fått brevet (det kan du finne ut på posten.no på et rek-brev!), så bestiller du elektriker til å "rydde opp" om du ikke har hørt fra huseier. 4) Om du ikke så noe til retting eller fikk en (meget god) begrunnelse skriftlig fra huseier om hvorfor du ikke kan opptre slik, fører du på neste husleiebetaling opp: Brutto leie kr 13000, fratrukket for retting av mangel, jfr regning nr xxxxx fra firma xxxxxx, rest å betale kr xxxxxx. Og betaler restbeløpet. Da har du opptrådt helt lovlig! Mottar du da oppsigelse fra huseier er det bare å fortelle (også i rek brev!) at du bestrider lovligheten av oppsigelsen og ber om at saken tas til retten for en avgjørelse! Her står du KNALLSTERKT! Men egentlig burde du gjort dette i løpet av den første måneden etter at du flyttet inn! Nå KAN nemlig huseier argumentere med at du faktisk HAR GODTATT at mangelen ikke ble rettet, men at du skulle "rette for egen regning" siden du ikke protesterte (skriftlig) umiddelbart. Kan ikke tenke meg at argumentet vil bli godtatt i retten i et tilfelle som ditt, men ser jo alltid hvordan huseier KAN argumentere! Så sett igang du! Få brevet av gårde i dag! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #14 Skrevet 23. juni 2009 tusen takk! dette skal jeg gjøre i dag! hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå