Gå til innhold

Noen som vet ang. uttak av ferie i permisjonstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal avvikle ferie i permisjonstiden har jeg tenkt. Har 24 feriedager fra 2008 og 2009. Planlegger å begynne å jobbe i januar 2010. Samboer skal ta ut mer permisjon enn fedrekvoten. Tidligere var det mulig å ta ut 4 uker + 1 dag i permisjonen, men da jeg ringte NAV i stad fikk jeg til svar at man kunne ta ut det man har tilgode hos arbeidsgiver... Spurte flere ganger om regelverket var gjort om, noe ho ikke svarte bekreftende på, men svarte at jeg kunne ta ut det jeg hadde opparbeidet. Kjenner jeg ikke stoler helt på det... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg ringte fikk jeg til svar at man kunne ta ut lovpålagt ferie. Dette blir til sammen inntil 31 dager (21 dager + inntil 10 dager overført fra året før). Virket som han jeg snakket med hadde peiling på regelverket også, så jeg stolte på det da jeg søkte.

Skrevet

Du kan jo uansett ta ut all ferien når permisjonen er ferdig, sånn at du de siste ukene du går hjemme har ferie og ikke permisjon. NAV har jo ingenting med om du har ferie eller jobber når du er ferdig med permisjonene. Det eneste dere må passe på da, er at dere gir beskjed til NAV om at mannen din ikke begynner permisjonen med en gang din permisjon slutter. Det er ikke noe problem å gjøre det sånn, men kan være litt vanskelig å få NAV til å fortelle hvilke skjemaer som må fylles ut. Vi begynte med å sende dem en mail (som først skulle være nok iflg hun jeg snakket med) og så fikk vi og mannens arbeidsgiver 2-3skjemaer som måtte fylles ut i etterkant.

Skrevet

greia er at samboeren min skal ha mer enn fedrekvote, og da blir det litt viktig i forhold til ferie har jeg skjønt. vi vil nemlig ikke at jeg skal være hjemme mens han er i permisjon- det skal være "hans tid" med snuppis. jeg har uansett planlagt å begynne på jobb 4. januar, så får bare regne meg bakover. vi kunne selvfølgelig søkt om fleksibelt uttak, da hadde det blitt en annen sak- tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...