tintafant-m/2 jenter Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Samboeren ønsker plutselig å gifte seg på Gran Canaria. Noen som har litt info? Må man gifte seg i sjømannskirken eller finnes det andre måter å gjøre det på? kan man leie kjole og dress der? Hva med frisør? Reiser om 5 uker.... Hvor kan jeg evt henvende meg for å få hjelp?
Gulosten™ Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Hadde prøvd den Norske ambassaden i Spania jeg..
Gjest Moave Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Det første du må gjøre er å kontakte folkeregisteret og få et skjema som skal fylles ut før dere i det hele tatt kan gifte dere (prøving på ekteskapet). Det tar gjerne noen uker, og noen er strikse på at de vil ha den attesten før de avtaler tid, men det må du bare se. Så må du kontakte sjømannskirka. Jeg har aldri hørt om annet enn at folk gifter seg i sjømannskirka i Arguineguin (eller hvordan man nå skriver det), for det er ikke norsk ambassade på Gran canaria. Ellers ville jeg nok ordnet kjole og dress hjemme, men frisør er det jo mulig å bestille der nede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå