<3 Maren <3 Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Hei... Begynt å planlegge og tenke på det økonomiske som jeg synes er en skremmende situasjon. Vet dere hva man har krav på i måneden? Og hvor mye man har å rutte med? Har tre år med studier igjen jeg :-P
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Kommer an på om du er alenemamma eller bor sammen med pappa´n! Også hva han evt tjener... Men du får uansett 8000-9000kr i mnd i fødselsstipend i 42 uker etter fødsel. Deretter lever du jo evt på stipend og lån da. Om du ikke jobber noe i tillegg.. Mulig du også får 1000kr i forsørgerstipend (alt etter hva pappa´n tjener) og barnetrygden på nesten 1000kr. Er du alenemamma får du jo også andre støtteordninger, så du skal klare deg. Les mer på; http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel/#vilkar
<3 Maren <3 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2009 Jeg bor med pappaen, han har en vanlig inntekt. Får man rimeligere barnehage? Går studielånet ned? Noe engangsstønad med en gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå