Gå til innhold

MIN motivasjon for å vente med babymas:P hva er din??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så klar som d er mulig NÅ... men gubben min (som mange andres gubber her inne tydeligvis) har ikke lyst å bli "voksen" nå... og tallet 30 er tydeligvis hellig for mange:P vi er 25 nå..

Men har tenkt å ikke mase om baby på en stund... og satt meg et mål at jeg UANSETT ikke skal bli gravid nå. Før jeg skal bli gravid skal jeg nå målet mitt på å veie 60 kg. ( veier 74 i dag og er 167 så d skader ikke akkurat og gå ned litt) Litt panikk får man jo av å høre vektøkninger på 25 30 kg i svagerskapet...

Når jeg veier 60... da skal jeg begynne å "mase" litt igjen.. eller som andre her hinter til.. ha et uhell;)

og gå ned 14 kg vil iallefall ta et års tid... og med prøving.. og svangerskap.. vil vi jo være opp i en alder på 28 år når babyen kommer... to år før det hellige tallet 30.. må vel funke for gubben og???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke veldig dårlig tid ennå, og det er lurt av deg å tenke at kroppen skal være forberedt og i tipptopp stand før du blir på vei ! :-)

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor 30 er magisk både for menn og kvinner - alle på denne sida gnåler om at de må få barn før de blir 30 og at mannen absolutt vil vente til han blir 30....

En "barselvenninne" av meg la så veldig vekt på det, jeg var 27 og hun 28 da vi ble gravide, og hun gnålte masse om at hun måtte få to på rappen, for da kunne hun rekke unna to barn før fylte 30 år, og det var MÅLET. Det måtte være to, og det kunne ikke være f eks en da hun var 28 og en da hun ble 31...? Hun la også masse vekt på at jeg hadde bedre tid enn henne (ja, hun er 12 mnd eldre enn jeg!), og at to barn var det beste, for hvis man fikk for mange var det verre å følge dem opp og mye arbeid med det.

Jeg mener nesten motsatt. at å få to barn med veldig kort mellomrom kan være en enorm belastning i seg sjøl (det endte med at hun fikk 3 barn i løpet av 4 år...) og at man sliter ut sin egen kropp. Og da har vi ikke engang begynt å SNAKKE om den oppfølginga som ungene skal ha som 3, 4, 5-åringer...

Jeg har prøvd begge deler, både å føde i 20-årene og å føde i 30-årene, og husk jenter, dere er faktisk fertile etter fylte 30! Det er kjempeslitsomt å ha dem veldig tett bare for ikke å bryte sin egen selvpålagte aldersgrense, både i svangerskapet og i småbarnstiden. Mine er 17 mnd fra hverandre i alder, og det har tatt et par år etter den siste å få hodet over vannet.

Skrevet

Tror du har misforstått meg litt.. Har på ingen måte noe mål om å få ferdig alle før 30.. men jeg har lyst på barn nå... 25 år gammel.. å vente til 30 høres så lenge ut for meg. Jeg skal ha minst 4 år mellom mine.. å ja.. ønsker å starte så snart som mulig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...