Gå til innhold

Alle gravide damer se hit:) (samme som BIM)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei vennine som er gravid i uke 9. hun har plagdes mye med svangerskapskvalme og kastet opp mye.

det hun/jeg lurer på er hva hun bør prøve å spise/drikke av mat,vitaminer og drikke?

hun spiser en del eple for det synes hun er greit å få ned, å føler seg i litt bedre for til å spise annen mat etterpå:)

hun håper dere har gode råd for at kroppen hennes skal fungere å at hun klarer å få i kroppen riktig ernering. hun har gått ned 3 kg den siste mnd. er dette farlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig å gå ned sånn i utgangspunktet. Men jeg ville fulgt det opp ganske tett med fastlegen, blir feil å generalisere her. Jeg har (snart) 2 svangerskap med vektnedgang bak meg, gått ned 10 kilo begge gangene. Rett og slett elendig form de første månedene også ganske ok form men med dårlig matlyst resten av sv.sk. Jeg hadde imidlertid en del å gå på, det har jo også litt å si.

Ingen tips i boka funka for meg, verken SeaBands, Ingefær, kjeks på sengekanten. Eneste som i teorien hjalp litt var å spise små mengder mild mat ganske ofte. Mye frukt og nøtter, f.x.

Ønsker henne all mulig lykke til, men pass på at hun i hovedsak konfererer med fastlegen!! :)

Skrevet

Fortsett å tvinge seg selv til å spise! Om eple funker, så go for it!!;)

Man blir jo som regel mer kvalm av å ikke spise regelmessig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...