trønderbærta :) Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 jeg har ei vennine som er gravid i uke 9. hun har plagdes mye med svangerskapskvalme og kastet opp mye. det hun/jeg lurer på er hva hun bør prøve å spise/drikke av mat,vitaminer og drikke? hun spiser en del eple for det synes hun er greit å få ned, å føler seg i litt bedre for til å spise annen mat etterpå hun håper dere har gode råd for at kroppen hennes skal fungere å at hun klarer å få i kroppen riktig ernering. hun har gått ned 3 kg den siste mnd. er dette farlig??
Amalie82 Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Spis hver tredje time, sånn at hun ikke rekker å bli sulten. Det hjelper ofte..
Gjest Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Syns jeg husker å ha lest en gang at å spise kjeks kan hjelpe mot kvalme...?
Johan Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Dessverre er det litt sånn at man må finne sine egne ting som funker. For mange funker det bra å spise litt og ofte, frukt og tørre kjeks er jo gjerne lettspiselig. Men for andre er det så godt som umulig å få i seg noe som helst. Hvis det er så ille bør man etter hvert få i seg noe erstatning, noen blir til og med lagt inn på sykehus. Men å gå ned noen få kilo er ikke farlig for babyen, den får i seg det den trenger uansett. Men litt tøft for mor kan det jo være. Vi får håpe kvalmen gir seg snart, for de fleste heter det vel at den skal gi seg rundt uke 12.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå