Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde først tenkt å vente litt, men fikk raskt overskudd etter nedturen sist, og har vært hos Stork i helgen. Tok også HSG forrige uke, og alt var i orden:-) Hadde to fine follikler på 19 mm fredag, og satte eggløsningssprøyte fredag kveld ( på flyet:-). Inseminasjon både lørdag og søndag. Har hatt en rolig og god helg i København, og har tenkt at jeg kommer til å lykkes til slutt, men vet bare ikke når.

Dagen i dag ble imidlertid bare så stressende- sjeldent stressende på jobb, og veldig mye som skjer på fritida nå. Så ble jeg stresset av at det kanskje ikke var bra å være stresset, og har hatt en ganske kijp dag! Det betyr jo så mye dette, og egentlig har jeg bare lyst til å sitte helt stille i 14 dager, men det går jo ikke!

Har stress noe å si i denne fasen? Håper ikke det:-) Hvordan har dere andre det med dette, og hva gjør dere for å takle det hele, hvis man kan si det sånn? Lever dere mye roligere etter inseminasjonen? (Den første gangen hadde jeg det på denne måten, men ikke de andre tre gangene.) Jeg må nok bli flinkere til å si nei, og til å legge inn pausekvelder.

Håper virkelig at jeg lykkes nå, og skal jobbe med det mentale framover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du er i gang igjen, Sofia 40 : )

Selv er jeg sjeleglad for at jeg slipper å sitte stille i 14 dager. Det gjorde etter første forsøket fordi jeg hadde en friperiode da. Holdt på å gå på veggene, he-he.

Jeg tror at stress kan være uheldig, men da tenker jeg på vedvarende stress, ikke det at vi stresser noen timer eller noen dager innimellom. Det er jo normalt med stress i livet?

Jeg har valgt å være sosial som vanlig etter ins. jobber litt overtid når det passer, treffer venner, går på fester, prøver å leve som ellers. Men hadde jeg hatt økt behov for å slappe av mer hjemme eller trodd at det hjelper egget å feste seg, så hadde jeg helt klart vært hjemme mer enn jeg er.

Håper også at du lykkes! Vi har IKM omtrent samtidig, så vi får heie på hverandre : )

Skrevet

Så bra at du hadde overskudd til nytt forsøk!

Jeg tok noen dager avspasering og ei uke ferie etter forrige forsøk på Stork. Skulle bare være rolig og ruge. Holdt også å gå på veggene!! Satt bare og kjente etter symptomer og tenkte. Det var forferdelig lange dager!

Denne gangen tok jeg ferie fra mandag til fredag, var på Stork på onsdag. Hadde ferie til gode fra i fjor, så det passet bra. Har ferie nå( i 2 mnd!), men har vært mer aktiv. Vært ute og gått lange turer, vært på sommeravslutning og fest sammen med de fra jobb, sittet ute i sola, kafe`...

Man skal vel være i litt aktivitet for å øke blodgjennomstrømmingen, men ikke stress for mye!

Lykke til:-)

Skrevet

Krysser fingrene for at det er din tur denne gangen :o)

Skrevet

Takk for svarene jeg har fått! Jeg har tatt noen grep denne uka, for å få mer ro, og det kjennes godt. Har sagt nei til et par ting på jobb og ryddet litt i det sosiale på kveldene -legger nå inn pausekvelder der jeg slapper av hjemme eller går en tur:-)

Har også trent i dag -det vet jeg fra før reduserer stress hos meg. I tillegg har jeg et avslapningsprogram på en cd som jeg nå har tatt fram igjen.

Jeg kjenner at jeg er veldig spent denne gangen, og det har nok virket litt inn også -men positivt stress er greit egentlig. Jeg innbiller meg at jeg kjenner litt press i magen noen ganger, men det er helt umulig å si.

Det er fint at vi kan følge hverandre fram mot IKM, krysser fingrene for oss alle sammen!!

Skrevet

Hei Sofie krysser fingrene for deg denna gangen:)Fra min erfaring det er helt greit å stresse litt mellom førsokene..jeg tro dette har ikke noe å gjøre med gravidetet,jeg hadde hørt at mange blir gravide akurat da det passer ikke eller mye stress på jobb.Selv blitt jeg gravid første gang i midten av flytting,overtid på jobb og eksamen på skolen men det gikk bra og nå har jeg en nydelig jente;)Ikke tenk så mye på dett la dette gå sin vei;)

Jeg klarer ikke vente til høsten og skal på min 3 førsok hos Stork i slutten av uka.

Har du brukt eggløsningssprøyte?Når sette du den?Når fikk du el og må du teste deg først for å komme på Stork?

Skrevet

Hei Viktorija!

Har du vært til scanning hos gynekolog for å sjekke størrelsen på folliklene dine? Gynekologen bestemmer når sånn ca eggløsningssprøyta skal settes. På dette forsøket var jeg hos gynekolog en mandag. Fikk beskjed om å sette sprøyta samme kveld. Ringte Stork, og fikk time der onsdag kl 11.15. Satte sprøyta mandag kveld kl. 22.40. Den skal settes ca 36 timer før inseminasjon. Tok en eggløsningstest morgenen etter for å sjekke at det var eggløsning på gang, og den var positiv.

Lykke til!

Skrevet

Jeg brukte pergotime denne gangen. Var hos gynekolog for å scanne folliklene på dag 13 i syklusen (varierer fra person til person utfra lengde på syklus når det er best). Stork vil at vi scanner folliklene ved pergotime fordi det kan modnes flere egg. Jeg fikk beskjed om å sette eggløsningssprøyte samme kveld, og ut fra den ble jeg inseminert 36 timer senerer. Da jeg uten pergotime har eggløsning på dag 14, og lhstigningen var positiv den dagen ble jeg rådet til en dobbel inseminasjon. Det er likevel sånn at hvor lang tid det tar fra positiv lhstigning til eggløsning er personavhengig og varierer med alder, dette kan Stork svare deg på.

Skrevet

Takk for svar jenter.:)

Ja jeg vårt hos gynekologen på fredag og da sa han at jeg har follliklene på 16 mm og da skal sette sprøyte lørdag ettermidag.Fra min telling da må jeg sette sprøyta 23.00 på lørdag og være i Dk og insemeneres tidlig om morgen på mandag(fikk time 9.30)håper denna gangen det er riktig:)Er det noen flere som skal i Dk på mandag?

Jeg skal ta bussen denna gangen..noen som hvet er Kastrup terminal 2 er flyplassen i Køben og hvordan kommer man til Nørreport fra Kastrup(Gjerne en billig variant)?Jeg må være litt forsiktig denna gangen og prøve bruke minst mulig penger på denna reise...p.g. litt ussikert at det skal gå denna gangen heller........

Skrevet

Hvordan går det med deg, Sofia 40? Noen følelse på hvordan dette går? Jeg tar meg stadig i å ha en god følelse, som jeg umiddelbart feier vekk. Kjenner stadig at eggstokken på høyre side "jobber". Har jo kjent mye rart før også, så det kan være hjernen og ikke eggstokkene som "snakker". Jeg får vel svaret om halvannen uke.

Viktorija 22: Du trenger ikke gå av på Kastrup. Det letteste er å ta bussen til endestoppet som heter Ingersled (DGI-byen). Det er rett bak Hovedbanegården. Når du går av bussen går du til høyre over en bro (den går over jernbanesporene), ta så til venstre og du er på bussholdeplassen ved Hovedbanegården. Finn buss 5A til Nørrreport. Det skal stå Husum Torg på bussen som går i riktig retning.

OBS! Sjåføren på Gobybus nektet meg plass i bussen. Grunn: Jeg hadde ikke forhåndskjøpt billett på internett! Jeg måtte ringe et nummer for å bestille, sa han. Da jeg spurte om å få ringe fra bussen, gikk ikke det heller. Jeg ble stående igjen på holdeplassen da bussen gikk! Så om du vil bruke det selskapet, så husk å forhåndskjøpe billett.

God tur og lykke til!

Skrevet

Hei Bumpi de bump-

Jeg kjenner ingen symptomer, men er veldig spent! Håper at jeg lykkes denne gangen:-) Det er spennende da at du kjenner eggstokken "jobber". Krysser fingrene for oss begge to!

Jeg får svaret om en ukes tid - det blir en laaang uke tror jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...