Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Til biomor til mitt stebarn... Jeg skulle ønske du ville bli kjent med meg (jeg er tross alt sammen med barnet ditt halvparten av livet hans - hvordan kan det ha seg a du ikke vil vite hvem barnet ditt tilbringer så mye tid med?) og se at jeg er oppriktig glad i barnet ditt og ønsker det alt godt! Istedenfor har du bare rtt og slett bestemt deg for å hate meg. Hvis jeg er med på en sommeravsluttning ol i barnehagen, er du ikke i nærheten av vår familie, bare fordi jeg er der. På den måten tvinger du meg til å ikke komme, slik at barnet ditt ikke skal føle at det lever i to adskilte verdener, men det er du som skader barnet ditt i prosessen - ikke jeg. Hvis du hadde vært åpen for meg, ville du sett at jeg bandler barnet ditt som mitt eget. Men det er kanskje det som er problemet på ett vis? Føler du at mamma-rollen din er truet? Hva er egentlig problemet?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har ingen stemor til mitt barn, men jeg er stemor. som stemor blir jeg ekstremt provosert av innlegget ditt. Jeg fikk problemer med deg bare av å lese innlegget. Hvis dette er hvem du er er det jo rart hun ikke spytter hver gang hun ser deg.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Føler sympati med deg og barnet, men synes du kunne ha spart deg tittelen..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Wow....det må jeg si. Hi...gå og legg deg!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Hvorfor skriver du i flertall? Altså bioMØDRE, ikke bioMOR? Jeg er biomor til en annen kvinnes stebarn. Og jeg opplever akkurat det samme som deg- bare at her er det altså den nye stemoren (som heldigvis ikke har barnet på langt nær halvparten av tiden) som lager problemer og "tvinger" meg til å svelge kameler for å unngå at barnet oppfatter konflikt og må "velge side"... Syns vel kanskje ikke du bør skjære alle biomødre under én kam, selv om du misliker en av dem? Jeg kunne aldri funnet på å si at steMØDRE er fæle, selv om en viss steMOR, som mitt barn og jeg dessverre utsettes for, er det..... Ellers forstår jeg godt din frustrasjon! Og deler den..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 He-he..OG jeg gikk inn på denne råden for å finne ut hva BIOMOR er...Trodde at det var en ny type livsstil som "veganer", noen som kun lever "biologisk" eller ikke spiser annet enn mat som er gått ut på dato eller noe sånt... Herregud, på tide og bysselalle nå ser jeg ) Det var dagens...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 har du HI noen gang tenkt over HVORFOR biomor oppfører seg som hun gjør? kansje du bare er så motbydelig at hun ikke takler deg? kansje hun å din mann (hennes x har et forhold?) synd vist det går utover barnet. men ellers er det ingen grunn for at hun skal måtte leke "besstis" med deg.. fatter du ingenting? hehe, syns jeg hører deg om noen år når det er du som er biomor å må dele ditt barn med en stemor som forguuuuder DITT barn.. flott at du er glad i barnet å tar vare på det!! all respekt! meen gå ikke rundt å tro du er bedre en mamman! er nok DER skoen trykker hos biomor?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Jeg ER biomor til et barn som har en stemamma, og hun er en flott stemamma jeg er glad datteren min har i livet sitt... Kanskje innlegget ble skrevet feil...? Mener på ingen måte jeg er bedre enn mammaen. Mammaer er de beste som finnes for alle barn, og jeg har da vett på å la være å konkurrere med det, jeg har heller ikke ønske om å konkurrere med henne. Jeg er ikke barnets mamma, og ønsker heller ikke å være det. Jeg har mine egne barn som jeg er mamma til. Biomor har heller ingen forutsetning for å verken elske meg eller hate meg - siden hun bare har hatet meg fra begynnelsen av og ikke veksler ett ord med meg noen gang... HI
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. juni 2009 #9 Skrevet 22. juni 2009 det er felt når det er sånn som du beskriver HI. kos deg med barnet og hev deg over biomor. kanskje hun en dag innser at hun oppfører seg dumt. men fram til da er det lite du får gjort, desverre
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #10 Skrevet 23. juni 2009 Jeg er enig med ::. De surmagede innleggene her kommer nok fra fornærmede biomødre.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #11 Skrevet 23. juni 2009 Såså, en sak har alltid to sider. Det er høyst usannsynlig at du bare er grei hele tiden og at hun bare er ekkel alltid og det helt ubegrunnet. Bli voksen, og prøv å innse dine egne feil fremfor å være så tidlig ute med pekefingeren.
Gjest Skrevet 23. juni 2009 #12 Skrevet 23. juni 2009 Av og til blir jeg forundret over svar fra deg :, men sånn er det bare. HI sitt innlegg er selvforherligende og nedlatende. Hvis HI viser bare et snev av den holdningen er det ikke rart hun har et håpløst forhold til biomor. I tillegg er det sånn at stemor i de aller fleste tilfeller er fullstendig uvesentlig i forhold til mor, og sånn skal det selvsagt være. Hvis HI viste litt respekt og tonet det hele noe ned kan det jo hende ting vil bedre seg. Istedet sitter hun her inne og skriver om usle biomødre. Barnsligheten lenge leve,
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #13 Skrevet 23. juni 2009 Hva er egentlig problemet, spørr du? Kanskje hun føler at du avviser henne, siden du alltid venter at hun skal komme bort til deg? Det er aldri lett å forholde seg til ste "personer". Kan være hardt nok med svigerfamilie, hvorfor tror du da at det er enkelt med stefamilie? Mine gutter har selv en stemor, hun er fra brasil, men det spiller ingen rolle for meg hvem hun er. SÅ lenge hun er grei mot guttene mine.. Hun var flott istarten, nå vet jeg ikke helt om jeg synes hun er så bra, men det er ikke mitt bord. Vi har ingen kontakt, hun har aldri sett på meg engang.. unngår meg, ja da unngår jeg dem også.. Faren må jeg jo snakke med, så da gjør jeg det ved behov. Han kontakter ikke meg uten for å få "barnefri" i hans helger, så da er det deres valg. Om de ville komme på avslutninger, hadde barna blitt glade, men det gjør de ikke, aldri.. Kun en og annen 17. mai. Jeg har sikkert dyttet dem vekk, men det er jammen ikke min oppgave å informere dem om alt. Når man nekter å gå på foreldre møter og samtaler eller være med på å arrangere ting for guttene, blir man gjerne utenfor.. sånn er det. Lærere har aldri fått et svar og aldri har han/de meldt seg på ting. At du vil være med, er i mine øyne posititvt. Kanskje du skal ringe eller stikke innom henne? Rekke ut en hånd? Ikke alle er så overlegene som de ser ut, det kan være en grunn.. Man er såret, føler seg like oversett som du eller missunnelse, kanskje er hun sjenert? Du kjenner jo ikke henne heller. Det eneste hun kan gjøre, er å avvise deg. Da vet du hun ikke vil se deg og at du hadde rett..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #14 Skrevet 23. juni 2009 Jeg vet ikke hva folk mener er så galt med innlegget - det er vel skrevet i frustrasjon over en mor som ikke vil bli kjent med en person som har onsorg for barnet hennes halvarten av tiden. Ganske fælt spør du meg! Jeg er selv stemor og har heldigvis et utmerket forhold til mamman til ungene. Min mann er også godt kjent med stefaren, og skulle vi ønske å gå på noe felles, så kan vi det. Det jeg leser her er frustrasjon og litt irritasjon - og forundring. Men det er kanskje ikke lov å stille spørsmål til hvordan enkelte mødre oppfører seg?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #15 Skrevet 23. juni 2009 Selvfølgelig er det lov å stille spørsmål ved hvordan mødre oppfører seg. Det er lov å stille spørsmålstegn ved stemødre også. Utfra dette hovedinnlegget er det stemor jeg stiller spørsmålstegn ved.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #16 Skrevet 23. juni 2009 Som biomor må jeg si at jeg synes overskriften virker lite gjennomtenkt. Men selve innlegget ditt er fint og virker innerst inne velmenende. Jeg skulle ønske at mitt barn fikk en flott stemor (har ingen) som kunne få pappaen til å bry seg mer om sitt barn. Stemødre kan virkelig være et gode og en ressurs.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #17 Skrevet 23. juni 2009 Jeg er biomor til et barn som har en stemor. Og vi har faktisk ganske bra kontakt. Vi prater godt sammen og deler morsomme historier når barnet mitt gjør noe morsom. Men i dette tilfelle, så er det faktisk stemor som kan sette seg på bakbeina. Som f.eks når det arrangeres noe i bhg, så kommer oftes ikke far fordi stemor ikke kan. Men utenom slike småe episoder, så samarbeide vi bra sammen. Så jeg kan ikke si at jeg er en USSEL BIOMOR. G-sus!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #18 Skrevet 23. juni 2009 Trassetrollet: For det første har jeg ikke fått muligheten til å vise noen slags holdning til mor. Det kan hende innlegget har en vri på seg som ikke er represntativt for meg, da jeg verken er selvforherligende eller nedlatende til biomor. Jeg må si deg lurer på hva du tenker med, når du sier at stemor er fullstendig uvesentlig i forhold til mor? Er helt enig i at det ikke finnes noen viktigere i barnets liv enn mamma og pappa, men at stemor som bor og er sammen med barnet halvparten av tiden er helt uvesentlig?? Og slik er det bare altså?? Med all den energien jeg legger i hennes barn, håper jeg barnet ser meg som litt mer enn bare uvesentlig, jeg VET at han ser meg som langt mer enn det. Men mammaen hans er nok enig med deg. Dere er nok enig i en hel masse, for dere virker som om dere er samme type. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå