Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noken som har begynnt før 4 mnd som det er anbefalt? eg lurer på å begynne no når snuppa bikker 3 mnd.. Veit mamma begynnte å oss når me var rundt 6 veker.. men ja, var jo andre tider da... Men noken erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte da sønnen min var 3 mnd. Da med maisgrøt.

Ble anbefalt av HS å starte pga han drakk langt over 1 liter mme i døgnet og det var ikke så bra...

Skrevet

Du kommer til å bli uglesett på av DIB-damene! Hehe... Det er en av de gylne reglene her inne, man SKAL fullamme til barnet er 6 mnd.

Men har ingen erfaring med å gi før 4 mnd.... Ville bare advare deg mot de andre.. :)

Skrevet

Huff, di hørres nesten litt skumle ut.. hehehe

Eg har kjøpt inn maisgrøt, så får sjå kortid eg begynne å gi..

Noken andre med erfaringar?? :)

Skrevet

Har en frøken på 3, 5 mnd og begynnte med grøt sist onsdag. Hs mente hun fikk for lite næring pga grønn og slimete avføring og anbefalte oss å begynne med grøt nå allerede. Hittil har hun fått mm og en flaske mme om kvelden. Hun liker grøten kjempegodt, så det har gått veldig bra!

Hvis man har en god grunn til å begynne med grøt tidligere enn 4/ 6 mnd synes jeg man bør det(: Det er hvertfall rådet vi har fått, og har valgt å følge det!

Skrevet

Problemet med å gi for tidlig er jo at tarmene ikke er modne og det kan gi problemer. Likevel så kan det jo være et problem hvis babyen ikke får i seg nok næring med kun melk, så da må man velge det beste av to dårlige alternativer og det er selvfølgelig å sørge for at barnet får i seg nok mat.

Hvis du ammer og ikke har nok melk, så er det før 4mnd anbefalt å heller gi mme i tillegg, ikke grøt.

Du burde snakke med helsestasjonen og høre hva de anbefaler i forhold til problemene dere har.

Skrevet

Min helestasjon sa at så lang det gikk burde jeg unngå mme, og heller gi grøt...

Skrevet

Her måtte vi også starte ved 3 mnd alder. Lillemann drakk over en liter mme i løpet av ett døgn, itillegg til mm, så helsesøster mente at vi burde begynne med grøt fordi det ikke er bra å drikke for mye mme. Husk at de kan bli litt harde i magen, så ha alltid litt sviskemos/sviskesaft på lur. Vi bruker å lage grøten av mme og da er den tilsatt malt, så her fungerer det helt fint. Men snakk med helsesøster og be om råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...