2gull(med nr3 i magen:) Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Må bare få litt irritasjon ut.. Vet om både unge å gammle mødre som drikk seg mannskitfull når beibien e 1-6uke gammel..++da. Blir så sint så sint, tenke liksom, skulla ikke du hvert hjemme lamme dn lille å amma istede å tadd vare på den lille hjelpeslause gulle? Kor får dæm vette fra? Ka som skjer me den her verden? Har en sønn sjøl på 17mnd, å har hvert ute en gang da han va 11mnd, å da tok æ ei øl..så til sammen så har æ drokke ei øl å 1glass vin sia han ble født, har ikke hjerte å drikke meg full..(sir ikke at man ikke skal drikke etter å ha fådd unga, men man bør tenke litt)..hallo, d e trossalt et uskyldig lite hjelpeslaus menneske som ikke har valgt å bli født. Opplevde akurat ei mor på 19år som har en litn beibi på 6uke, først va ho på byen å etterpå va ho på nacshspell å drakk seg enda mere kanon en ho va fra før(va ikke der sjøl, men kjenne flere som va d), å førsta når æ kom klokka 7 på mårran å skulle hente nåkka tok ho drosja hjem,.. Ho måtte jo da såve hele dagen sikkert å bli edru før ho sjøl kunne ta vare på beibien... Kan ikke fatte kor hjerte dæmmes e? Unnskyld for et rotate å langt innlegg, måtte bare få d ut.
Lykkelig g~g~j Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 liker sånne seriøse innlegg! Sorry.. men dette blir for dumt!!
snuffe Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Så lenge en trygg person tar hånd om barnet og det ikke ammes mens mor er alkoholpåvirket, ser jeg ikke problemet. Et tips forøvrig; forsøk å skrive på et normert skriftspråk, så tar det ikke fire ganger så lang tid som normalt å skjønne hva du forsøker å formidle.
Vimsetrollet Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Da sønnen min var 3 mnd var jeg ute og tok et par øl. Da sa noen til meg: "Har ikke du akkurat fått barn da?? Du skal jo ikke være ute å drikke!!" DET gjorde meg provosert. Sønnen min var hjemme sammen med pappaen sin. Jeg hadde pumpet meg og han fikk morsmelk. Jeg stoler fullstendig på at samboeren min greier å ta seg av ungene like godt som meg. Jeg tror ikke noen gang at noen ville kommentert at han var ute og tok seg en øl selv om han hadde blitt pappa!!
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 Sikkert greit å flytte denne til krangle... og skrive slik at folk forstår om du virkelig vil provosere.
Nr. 5? Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 sorry, ser ikke helt problemet her... hun hadde helt sikkert barnevakt el at pappan var hjemme med barnet. Man må da få avgjøre selv om man vil på fest og hvor mye man vil drikke uten at folk skal legge seg borti det.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 så lenge ungen blir passet og ikke er alene hjemme liksom så har det vel ikke noe å si. har man pumpet seg og kaster den melken som er påvirket er det greit. eller kanskje morsmelkerstatning(ikke alle som har melk)
Tante Gustava Skrevet 22. juni 2009 #9 Skrevet 22. juni 2009 Beklager, men jeg orket ikke lese ferdig innlegget ditt pga dårlig språk... Prøv å skrive bokmål eller nynorsk, og ikke dialekt, neste gang så kanskje du får flere svar... Bare et lite tips
2prinsesserogbim Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 Skal man slutte å leve fordi ein har fått barn... Ein trenger ikkje akkurat å låse seg inne forda... Men akkurat de 2 første mnd hadde ikkje eg heller hatt hjerte til å gått ut.. Med første jenta var eg ute første gang når ho var 5 mnd, da va vi på julebord og mine foreldre passet ho.. gjekk så fint og var godt å komme seg ut... Julebordet blir sikkert første gang denne gangen også og da er vel lille venn ca 3 mnd rundt den tiden.. Og en pumper jo bare ut den melka som er påvirket... Så er man jo god som ny.. Men akkurat dette er opp til hver enkelt... Alle har jo sin mening
2gull(med nr3 i magen:) Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. juni 2009 For d første så va ikke meninga her å krangle, den som vil krangle får bare krangle, å for d andre så står d beibia på 1-6uke... Å så får den som vil lese, lese me den skrifta/språke æ skriv på, eller la være. Sku bare få litt frustrasjon å irritasjon ut. Æ syns ikke d e nåkka galt å ta seg en tur ut å kose seg me et par øl, men når man drikk seg sans og forderva( skit full), så syns æ bare d blir helt feil..så får dæm som vil bare syns at det e rett. Å høre hver dag nesten om foreldra som har så små beibia som va på den å den festen, som nestn ikke huske nåkka, for dæm va så full. Ka om det skjer nåkka me den lille mens man e så full!! Åsså e æ faktisk ikke ute etter nåkka svar..
snuffe Skrevet 23. juni 2009 #12 Skrevet 23. juni 2009 Kort oppsummert: Du velger å skrive slik at det er vanskelig å forstå. Du mener noe, men andre må bare mene noe annet. Du er ikke interessert i respons på innlegget. Hvorfor poste det på et debattforum? Oppriktig nysgjerrig hilsen,
Lykkelig g~g~j Skrevet 23. juni 2009 #13 Skrevet 23. juni 2009 akk ja.. hvis dette er din største bekymring i hverdagen går vi alle ut i fra at du ellers har d bra!... bry deg om deg selv da - og la andre få styre sitt eget !!
9nah Skrevet 23. juni 2009 #14 Skrevet 23. juni 2009 her synes jeg HI får mye ufortjent pepper...er det ikke normalt å heller skrive at man er enig, uenig eller å droppe å svare? merkelig at det plutselig her ble mer skrevet om hennes 'dårlige språk'? man skulle nesten tro at de av dere som svarer her føler seg fryktelig truffet;-) Har da ingenting med saken å gjøre at hun skriver på dialekt...? hadde dere tatt opp det dersom innlegget hadde vært et spørsmål om fex amming...? åååneiiiiiida, dere ble bare provosert dere;-) er forresten enig med HI jeg. jeg har vært en stoooooot festløve, men har roet den betraktelig ned etter at jeg fikk barn. synes ikke så mye om å drikke seg sanseløst dritings selv med barnevakt. men jeg skjønner jo at andre må gjøre som de vil.
Lykkelig g~g~j Skrevet 23. juni 2009 #15 Skrevet 23. juni 2009 syns bare innlegget er så usaklig, derfor jeg reagerer med å svare at det blir for dumt! Ser ikke problemet i at en nybakt mor går ut en kveld og morer seg - fullt ut eller ikke etter å ha født om hun føler seg opplagt til det eller har lyst! Regner jo med at barnet er i trygge hender den tiden hun er borte. Selv hadde jeg ikke gjort det - men dette fordi hverken behovet, lystene og fordi jeg fullammet og ammet mye den tiden gjorde det slik. Noen nybakte mødre kan gjerne "trenge" å koble av etter gjerne et slitsomt svangerskap eller for andre grunner! Hadde reagert dersom noen jeg kjente hadde fått barn og vært festens fulleste fra dag 1 etter fødselen og vært ute hele tiden - men syntes allikevel ikke dette er hverken din eller min buisness å bry oss med - !!!!! Så lenge barnet har det bra - så får d bli opp til den enkelte hvordan de bruker tiden sin ... mener jeg!
snuffe Skrevet 23. juni 2009 #16 Skrevet 23. juni 2009 Jeg hadde kommentert så elendig språk i stort sett ethvert innlegg, med mindre det dreiet seg om noen som hadde spørsmål rundt sine lese- og skrivevansker. Det må da være enklest for alle parter å forsøke å formulere seg på en måte som gjør det noenlunde greit for folk å forstå hva man vil si? Jeg drikker ikke alkohol og kan ikke si jeg føler meg spesielt truffet av innlegget. Jeg synes like fullt det var særdeles tåpelig.
meg & to små vampyrer Skrevet 23. juni 2009 #17 Skrevet 23. juni 2009 Hjertet til de foreldrene er vel hos babyen selv om de er fulle en kveld. Skjønner ikke helt at du blir provosert hva andre gjør med sine liv. Du kan jo bare la være å gjøre det selv. Mange som er som deg og mener foreldre ikke skal gjøre noe annet enn å gå hjemme den første tiden. Jeg er ikke enig i at det nødvendigvis er det beste for alle til enhver tid.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 23. juni 2009 #18 Skrevet 23. juni 2009 Hahahaha Jeg var full første gang da babyen min var 11mnd. Meeeen... Hva så om de tar seg en bytur?Skjønner ikke helt hva du lager bråk om.. Hehe...
Soleie m/3 gull :) Skrevet 23. juni 2009 #19 Skrevet 23. juni 2009 Når mini var 3 uker så dro mannen min på fotball tur til England med kompisene sine. Regner med han var god å full på den turen. Blir du like forbanna for det eller??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå