Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Mine foreldre ringer aldri for å høre hvordan jeg/vi har det og ikke besøker de oss særlig mye heller. Det er jeg som ringer dem og jeg som besøker dem. Pappa er 53 og mamma 48 så de er ikke så gamle heller liksom så det kan de ikke skylde på. Når jeg prater med andre som er besteforeldre så prater de masse om barnebarne, tar gjerne en ekstra tur innom for å se dem osv. Min mor var innom sist i februar da jeg hadde bursdag, hun kom noen dager før fordi de hadde lyst til å reise på hytta på selve dagen min. Har ikke vært her siden. Syntes jo det er litt trist at jeg, mannen og barne (og mine søsken) ikke virker som vi er så mye verdt. Heldigvis har jeg en strålende svigermor da, men alikevel. Flere som har det sånn? Hvordan påvirker det dere og hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har også en familie som bryr seg fryktelig lite. Det er ikke lett å ha det slik og når det gjelder barna mine, så opplever jeg dette som fryktelig sårende. Det er flere år siden min mor var på besøk hos oss sist, men nå snakker hun om å komme en tur i sommer. På en måte har jeg vent meg til at slik er det, sånn er min familie, men det er liksom ikke noe man klarer å legge helt vekk for det. Svigerforeldrene mine er helt motsatt. De brys seg om oss og barna. Akkurat slik en familie skal bry seg, og bry seg om.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 HI her Jeg også klarer å leve med det, men merker hver gang venner forteller om hvor ofte barna er hos besteforeldrene, at de har egne rom der og at de nesten ikke får de hjem igjen hvor sårende dette er. Jeg snakker lite om dette med venner da fordi det blir så sårt, men fra vennene mines side er det jo bare kos på en måte. Mine foreldre bor 10 minutter med bil unna oss og vi bor liksom på veien mellom dem og jobb/byen så det hadde ikke vært så mye bry å hørt innom av og til. De kunne jo ring å spørre hvodan vi hadde det. Jeg bodde i nabobyen i 4 år og der var de aldri, 40 minutter unna bare. Aldri ringer de for å høre hvordan jeg har det. Trist, trist trist. Min svigermor er også helt fantastisk da, men av helsemessige årsaker kan hun ikke passe ungene noe, men hun er her OFTE. Kjempe koslig. Hun er liksom blitt min mor, ei som bryr seg.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har også foreldre som ikke bryr jeg, men de bryr jeg VELDIG om min søster og hennes familie. Har ikke hørt fra foreldrene mine på flere mnd, og kan ikke si jeg savner dem, selv om det er trist med tanke på fremtidige barnebarn (5 uker gravid). Føles i grunn ut som jeg ikke har noen foreldre. Men svigers er helt anderledes så de er mer foreldre for meg enn det mine egene noen gang har vært og kommer til å bli. Blir spennende å se om de kommer til å bry seg mer om oss når jeg får barn.... Men da skal nok ikke jeg stå med armene åpne og ta de i mot!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 hei jeg har også foredre som ikke bryr seg.. min mor bryr seg så mye om seg selv hun har ikke tid til å bry seg om andre hun bor ca 5min fra huset vår likevel kan det gå over en mnd før hun ser han .det er et ork å passe han (hun klager ofte at hun er syk ) mamma har alltid vert slik,kun henne som finnes , hun blir sykere enn alle andre bla bla =) mens min kjære svigermor er helt nydelig alltid hjelpsom kjøper klær og ting til han av og til.ringer hver dag er på besøk kanskje 4 ganger i uken sønnen min (2år) forguder henne og svigerfar. dette er svigers sitt 4 barnebarn mens mamma sitt første ....synes det er litt flaut .hun fikk tilogme være med oss på fødselen for jeg trodde sønnen min kom til å bli noe helt speielt for henne... han var verdens beste i 2 uker så gikk hun lei. nå er jeg gravid med 2 mann, jeg har nettopp sagt det til henne mens svigermor var den første som visste det. jeg pleier å si at svigermor er så flink og god at vi trenger bare henne. jeg synes det er nesten bedre å ha litt avstand fra min mor, hun er så spesiell. N.B
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå