gulda Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Vi må ha en bilstol nr.2 når gutten skal i barnahge. Det er ca 5 min kjøring, og det har selgere brukt som et argument om at det ikke er så nøye.Jeg er enig i forhold til comfort, men ikke sikkerhet! Vi har kikket litt rundt, og jeg sliter med å finne både i pose og sekk. 1) Ønsker et bilsete som kan brukes lenge, helst ti 25 kg (gutten er ca 12kg nå). 2)Ønsker helst et kombi-sete, men i bilen til mannen min er det så stor avstand mellom setet og dashbordet at vi må ha støttebein. Setene med støttebein føles så kompliserte å montere! 3) Ønsker et sete som er lett å montere fordi det må flyttes mye på. Det kommer til å brukes i besteforeldres bittelille bil også, så må derfor kunne stå fremovervendt. Vi har sett på Britax Evolva. Noen med erfaring? Er egentlig tilhenger av at guten skal sitte bakover, og evolva er et rent fremovervendt. Men finner ikke et godt alternativ. Forslag..?
❤Trallalaa&lillepus❤ Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Vi har nettopp kjøpt oss britax multitec. Det er opp til 25 kg. og jeg er kjempefornøyd. kjøpte det i sverige da..nordby. Er visst ganske nytt på markedet,
gulda Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2009 Takk for svar! Vi har britax multi tec som vi bruker nå, men det er litt jobb å montere den baklengs, synes jeg. Avhengig av en som kan monteres veldig enkelt for den må mye ut og inn. Men den er kanskje lett å montere fremovervendt..? Ellers er jeg kjempefornøyd med setet, og kunne egentlig tenke meg ett til.. Hadde lyst på two way elite, men den har ikke støttebein, så funker ikke bakover i bilen. Må vi ha en som skal stå fremover uansett, så er vel et rent fremovervendt bilsete bedre?
Vinden blåser Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 vi har også mutitech og det funker kanllgoddt det igrunn... da kan du bruke det i flere år framover samt begge veiene.
du og jeg og vi to Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Jeg kjøpte Britax multi tec i dag - og synes den var superenkel å montere! Du kan kjøpe ekstra sånne seler, slik at dere har et sett i hver bil - da er det bare å lempe inn setet, feste bilbeltet (som kan trekkes over stoffet, trenger ikke ha den inni hvis du skjønner hva jeg mener), justerer støttebeinet - fester selene og stramme til;)
Vinden blåser Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 hva?? hvilken type ekstrasele??? nå ble jeg nyskjerrig her...hehe
du og jeg og vi to Skrevet 22. juni 2009 #9 Skrevet 22. juni 2009 De selene som skal festes til gulvet/bøylene til bilsetet foran, de stroppene/bilbeltene liksom.
du og jeg og vi to Skrevet 22. juni 2009 #11 Skrevet 22. juni 2009 Jeg synes det er disse som er pes å få på plass. På multitech'en gikk det andre som smurt, synes jeg da;)
gulda Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 23. juni 2009 Når vi fikk setet var det ekspeditøren i butikken -ei som forøvrig har godt rykte på seg når det gjelder kunneskap om bilseter -som monterte britax multi-tec'en. Og ho brukte ang tid! strevde med selene i bilen vår. Derfor kan jeg lite om monteringa selv om vi har setet selv.. Kan man altå bare klipse av de selene på ryggen slik at de står igjen, og så ta ut setet? Og er det lett å montere fremover? Begynner å helle mer om mer mot å kjøpe enda ett av det setet, jeg.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå