Gå til innhold

Spørsmål til alenemammaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg sammen med noen damer fra barselgruppa. Dette er damer jeg har vært endel sammen med før så praten går lett. Jeg har selv ett barn og har en samboer som er verdens beste pappa som hjelper til med alt! I går snakket vi litt om hvor mye arbeid det er å ha barn, og jeg sa at jeg er sjeleglad for at jeg har en så flink mann som står opp med barnet om morgenen i helgene, og tar kveldsstell ol på egen initiativ. Da merket jeg plutselig at stemningen ble litt rar. Vet at to av damene er alenemammaer, og ble med ett usikker på om det var "stygt" å si at jeg har en så flink mann. Hadde dere følt det dårlig sagt? Blir dere lei dere av å høre sånn, eller blir dere stolte av dere selv om klarer alt alene? Jeg vil gi all cred til alenemammaer, for jeg vet ikke om jeg hadde taklet det selv. Dere er helt utrolige og dere skulle fått en heltepris hver og en, og det mener jeg!! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Nei, er du gal, at du har en mann til å hjelpe deg skal du ikke legge skjul på! At han er en flink mann er jo bare fantastisk flott, og du skal da vel få være stolt av han hvis du er det! Hvis disse alenemødrene er bitre fordi de ikke har en mann, så får det være deres problem, mener nå jeg.

Hilsen en kommende alenemamma ;-)

Skrevet

Godt å lese! Jeg ble litt usikker om jeg hadde sagt noe feil, vil jo ikke tråkke på noens tær :)

Stå på, dere skal være stolte av dere selv alle alenemammaer! Håper dere vet hvor flinke dere er! :) Lykke til med guttebabyen din :)

Er det andre som har meninger om dette?

hi

Skrevet

Når jeg får lignende kommentarer tenker jeg bare på at jeg har oppdratt en fantastisk sønn alene, kjøpt hus, pusset opp, har orden på alt, ved siden av full jobb, og jeg har vokst veldig på alt dette:)

Etter å ha vært alene i 2,5 år fikk jeg en kjæreste, og skjønner hva du mener med hvor deilig det er med avlastning på det praktiske, men det aller beste er at han har gått rett inn i "pappa-rollen" (har ingen kontakt med biofar) og det er så utrolig å ha noen å dele små og store hendelser rundt sønnen min med noen, le av de rare kommentarene hans sammen med noen, se at kjæresten min blir stolt når han klarer noe....

Men, ikke ha dårlig samvittighet, synes du skal være veldig stolt av å være i et godt forhold hvor dere tar vare på hverandre jeg, og gjerne dele det med folk rundt deg, både alenemødre og andre...

Skrevet

jeg er alenemamma og jeg hadde reagert på det. Men det er min mening, og nå får jeg sikkert pepper for det

Skrevet

jeg blir litt misunnelig/ lei meg når jeg hører hvor bra det er å dele ting med bf, men på den andre siden er jeg veldig stolt av at jeg klarer det mange ikke klarer som to, helt alene.

på den ene siden er jeg misunnelig, på den andre syns jeg at jeg er flinkere enn andre :D

Skrevet

He he he - hadde jeg skulle tatt meg nær av noe slikt burde jeg fått meg sjekket. Kjempefint det at du har en du kan dele alt med og som hjelper til og avlaster. Fordi det er hardt å være alene. Så jeg blir faktisk glad på andres vegne jeg når de sier at de har noen å dele med. For det slitet og bekymringene man har som alene unner jeg ingen å ha.

Alenemamma for 3 mellom 1 og 4 år

Skrevet

hadde blitt lei meg men hadde skjult det for at du ikke skulle få dårlig samvittighet. selvfølgelig skal du få være stolt av din lille familie!

jeg blir lei meg hver gang jeg blir minnet på at jeg er alene. men dette er noe jeg gjemmer inn i meg selv. men blir ikke sint på de som "minner meg på det"

Skrevet

Kommer ann på måten du la det frem på, er alenemamma og unner absolutt andre den avlastningen og hjeloen jeg ikke får selv men ser STOR forskjell på de som forteller noe naturlig ( = koslig ) og de som skal GNI inn at DE har enn mann og ikke jeg..... ( say no more...ting kommer frem etterhvert når folk har sånne behov..).

Skrevet

Det tror jeg så gjerne NN 21:14.. Sånne mennesker er det overalt. Det er alltid noen som skal gni inn at de har mye penger, råd til merkeklær, at de kan spise hva de vil uten å legge på seg ol. - og selvfølgelig at de har en flink mann som hjelper til. Skjønner hva du mener :)

Ser at det er litt forskjellig hvordan folk reagerer her. Kanskje vi som ikke er alene bør ordlegge oss bedre og se an hvem man snakker med :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...