* 5 om dagen * Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 har lest litt inne på jotun, men blir ikke helt klok på hva de anbefaler. har fått på visir,på en vegg,men så hørte jeg det at det fantes beis med visir i,så da er det ikke nødvendig. men så skriver de at om du tar en test av veggen,og får med deg fiber fra veggen,så må du ta enda et lag til med visir. kan det være nødvendig med hele visiren eller?? koster jo skjorta også, 12-1300 kr for 10 liter,( og må ha 3-4 spann)og det gidder jeg ikke bruke,om det ikke er nødvendig,også så mye arbeid da gitt...hehe...har jo tross alt 4 store vegger på huset her. noen her som nettopp har gjort denne jobben,eller vet noe om dette?
prekæs Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Har du trykkimpregnert kledning eller er det visiren du mener er impregnering? En bekjent hevder at trykkimpregnert ikke bør males de første to årene. Da mitt hus fikk ny kledning (vanlig, ikke trykkimpregnert)beiset vi med valig beis med en gang kledningen var på og malte med drygolin senere samme år. Huset står enda, 15 år senere og ser egentlig pent og hvitt ut fremdeles. (Har fått noen malingstrøk nå) Maling, ikke dekkbeis. Forøvrig. Vindusbrett hos meg var i trykkimpregnert og jeg malte med en gang. Godt resultat der og. Altså. Med fare for å si noe feil. Det er klart produsenten anbefaler bruk av sine egne "koster skjorta" produkter. Kanskje du kan vurdere å bruke visir på utsatte steder, evnt sørvegg eller vegger som er utsatt for ekstremvær ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå