Gå til innhold

Lite melk på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om jeg har lite melk på kvelden (baby snart 3 mnd), er det noen som gir flaske kun på kvelden? Ammer dere fullt ellers og går det bra med melkeproduksjonen resten av tiden? Redd hun skal begynne å foretrekke flaske fremfor pupp hvis jeg begynner med flaske på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... og hvor mye melk gir dere på kvelden?

Skrevet

Det er jo normalt å ha mindre melk (men til gjengjeld fetere) på kvelden. Jeg orket ikke styre med flaskemating og lot heller gutten drikke ofte før han la seg for natta, men de gangene jeg heller ga flaske drakk han vel fort 150 ml.

Skrevet

Hei

Det er visst helt vanlig med litt mindre melk om kvelden. dette er for at baby skal få i seg den fete ettermelken. Jeg og snuppa mi syntes dog at det ble i minste laget for å sove hele natten.

jeg har mye melk om morgenen og pumper etter at hun har fått morgenpupp. Da får jeg ut ca 200 ml. Fryser ned ca 140 ml og resten får hun i flaske på kvelden før kveldsamming. Begynte med det da hun var 1 mnd (nå er hun 10 uker), fordi hun var så treg i magen. Blander malt i flaska. Bonusen var at hun etter dette begynte å sove natten igjennom, tydelig at det var litt lite melk på kvelden. Legger henne kl 21 og sover til ca 06.

Jeg var også redd hun ville like flaske bedre enn pupp, men det har hittil ikke vært noe problem, foretrekker puppen heldigvis. Bruker tutt nr 1 for at melka skal gå tregt med flaske.

Skrevet

Takker for svar, flere med erfaring på dette?

Skrevet

Har en liten frøken på 3,5 mnd og hun har fått en flaske på kvelden siden hun var ca 6 uker. Og det har gått helt fint! Til å begynne med var det mulig å droppe flasken, men snuppa ammet og ammet og sovnet etter mye om og men. Med flasken roer hun seg fortere og virker som hun sover bedre.

Nå virker det som hun har fått litt lite næring de siste ukene ( avføringen ble grønn og slimete) så har i samråd med hs introdusert grøt til henne en time eller to før hun legger seg. Tror ikke det er flasken som har gjort at jeg har fått mindre melk nå allerede (siden vi har gitt den så lenge), men kan jo ikke være sikker(:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...