Gå til innhold

hva hjelper mot graviditets kvalme jenter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

min nydelige svigerinne er endelig blitt gravid etter 2 år med prøving. Nå er hun jo veldig kvalm stakkars! Var ikke det selv, så jeg har ikke gode tips. Har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingenting hjelper. Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme og jeg prøvde alt pga jeg var så desperat!

Skrevet

Du får gratulere så masse!

Det som hjalp meg var å spise ofte, gjerne litt tørre ting som havrekjeks eller knekkebrød uten noe på. I tillegg syntes jeg det hjalp litt å drikke ingefærte.

Skrevet

tenker at det er en hormonell kvalme og ikke sånn i magen hvis du skjønner.....kanskje ikke lett å dempe den....

HI

Skrevet

Det meste av svangerskapskvalme er jo pga hormonene da, men klart, hvis man går på hormonelle medisiner i tillegg er det kanskje ekstra ille.

Du får trøste henne med at det gjerne er et tegn på at det står bra til i magen, og er det så ille at hun ikke får i seg nok mat og drikke kan hun jo høre med legen om medisiner. Men som sagt, jeg ble grusomt kvalm hvis jeg hadde tom mage. Småspising var det som reddet meg.

Skrevet

hun går ikke på noen hormonelle medisiner, men skal si til henne at det kanskje hjelper med å spise litt ofte heller.

Håper hun slipper dette veldig lenge

Skrevet

Dette vet jeg alt om, spøy 5-8 ganger hver dag i 9 måneder :(

Eneste som jeg holdt nede var en blanding av eplemost og farris 50/50, Samt mariekjeks. Har ikke spist/drokket det siden. Blir fortsatt kvalm når andipandi (?) tegnefilmen går på tv, for den gikk fast på godmorgen norge mitt i frokosten min hehe. Holder egentlig bare med og tenke på den. grøssss Hva man husker.

Skrevet

Vet ikke med deg, men med meg så funker det å spise lite og ofte.. Jeg spiser knekkebrød, og ting som binder magen... Passe på å ikke bli sulten for da må jeg spy..

Skrevet

hadde en viss hjelp av de der seaband-båndene man får kjøpt på apoteket...

Skrevet

Jeg har hatt hyperemesis i to svangerskap (ekstrem kvalme) Vært mye innlagt på drypp og har prøvd alle kjærringråd jeg har kommet over. Ikke mye hjelper men her er noen tips.

- ingefær/ingefærte

- få frokost med te servert på senga. Hjelper litt.

- mandler- hjalp mer mor halsbrann enn mot kvalme egentlig.

- Farris/eplemost - hjalp egentlig ikke, men kom ikke så fort opp igjen som alt annet.

- dele en sitron i to og lukte på. Hjalp ikke.

- pherergan. Hjalp veldig, men sov da døgnet rundt. Resept fra sykehuset.

- sea bands. hjalp ikke

- akupunktur- hjalp når kvalmen var gått fra ekstrem til moderat i uke 20 .

- julemenn. ( julekake bakt med hjortetakksalt) hjalp litt det og.

- Tørre kjekt duger også.

Håper hun slipper å være kvalm hele tiden og at hun blir kvikk og rask snart.

Pass på at hun ikke blir dehydrert, da må hun i såfall kontakte lege slik at hun kan få veske intravenøst på sykehuset

Skrevet

Har vært kvalm med 2 av 4. Hjalp å spise ofte, men lite - ble verre om jeg ble sulten. Nok søvn/hvile!!

Fant til slutt mitt "vidundermiddel": Polkagriser :-)

Skrevet

Polkagriser? er det slike røde og hvite drops?

Skrevet

Jeg kjøpte ingefærtabletter på helsekost. De hjalp ihvertfall på lettere kvalme. Ellers så er det jo bare å prøve ingefærte, som flere her har nevnt. Det er jo så godt! Fyll en kopp med kokende vann, og legg oppi et par skiver ingefær-rot.

Skrevet

Polkagriser er sånne røde og hvite drops ja :-)

Har hørt andre har hatt hjelp av love-hearts-drops, men det hjalp ikke for meg...

Skrevet

Ingefær tabletter.

Seaband ( fåes kjøpt på apotek, hjalp litt for meg)

Reisesyketabletter. Kjøpes reseptfritt på apotek, man bør kun ta max 2 om dagen.

Ellers; Spis salt og tørr mat. Ritz kjeks og knekkebrød gikk det i her, og sure grønne epler. Spis lite og ofte, gjerne med engang man våkner om morgenen. Helt for jævli, men man bør bare prøve.

Ellers har jeg ingen flere gode råd, man må bare komme seg igjennom det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...