Gå til innhold

Tvillinger eller lengre på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor målte meg ikke på kontroll. En kollega av meg som også er jordmor målte meg forrige uke. Hun sa at jeg burde ta kontakt med jormoren min, fordi jeg ligger laaaaaaaangt utenfor normalen.

Jeg fikk time hos jordmor som nå har fremskyndet ultralyden. Hun antok at jeg var 4-5 uker lengre på vei enn jeg tror -eller at det er tvillinger.

Jeg har ultralyd på onsdag. Kan tro jeg er spent!!!!!!!!!! :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Lykke til. Blir spennende å høre. Du må oppdatere oss her inne:)

Fikk selv samme beskjed, så jeg gledet meg så mye til UL i dag. Livmoren min var på størrelse som i uke 21/22, men var "bare" i uke 18. Terminen min ble til og med flyttet tilbake 2 dager fra mensterminen.

Gleder meg til å høre hvordan det går:D Masse lykke til:) Kjempe moro hvis det er to da:)

Gjest lillemamsi
Skrevet

samme her også ! :)

sym.fin. mål var på 20 cm i uke 17 !!!

og jeg har alt vært på ultralyd (volvat) og er bare et barn der inne, dvs at lille baby har vokst fra gjennomsnittet i det siste. Stooor gutt ! Har hatt skikkelig voksesmerter i det siste også.

Skal på ul neste tirsdag... kanskje de på privat ul har oversett noe?

hmm

*venter spent på en forklaring*

Skrevet

Takk for svar :) Så spennende at vi alle tre er i samme situasjon.

Vi har 4 barn fra før, så jeg holder en knapp på at det er bare en baby der inne. Men alt går, sier de ;0)

Masse lykke til -til dere begge to :0)

Skrevet

Jeg får også hele tiden kommentarer på hvor stor jeg er, og at det kanskje er to... Skal på ultralyd om en uke, så er veldig spent på å se om de flytter meg frem, eller om det kanskje er mer enn en baby inni magen. Var hos Jordmor for noen uker siden, hun sa ingen ting om tvillinger, men jeg lå godt over gjennomsnittet på symfyse-målet. Folk er jo forskjellige, så det kan hende det bare er meg som er stor. Men uansett blir det godt å få en bekreftelse på det ene eller andre på UL. Gleder meg, og håper alt står bra til inni magen min. :)

Skrevet

Hvordan har UL gått i dag second_time? Vi er spente her:)

Er det forresten noen av dere som vet om det er mulig å få en UL til ¨på sykehuset, og eventuelt hvordan når man ikke er over 38 år? (er 22) Må vel sikkert bestille privat, men hvis man kunne slippe å betale så mye hadde jo det vært fint:)

Skrevet

Dersom det er grunn til å ta flere, får du det. Om du f.eks er stor, vil det være naturlig å ta en ny ultralyd for å estimere størrelsen på babyen, men det blir nok ikke før senere i graviditeten. Jeg får en del ekstra pga diabetes. Anbefaler dg å snakke med jordmor.

Gjest lillemamsi
Skrevet

Jeg kommer til å få en til senere i svangerskapet sier legen min, fordi jeg er liten og tynn og babyen er stoor ! !

Så ser de størrelse på barnet, så skal de undersøke bekkenet mitt på MR tror jeg det var.

syns det er litt skummelt å ha et så stort barn mtp at han faktisk skal ut også

skal på UL igjen på tirsdag, så får se hva de sier der.

lykke til alle sammen =)

Skrevet

Jeg har ei lita tulle inne i magen og terminen ble satt hele 4 uker og 4 dager frem :0)

-så det var grunnen til at magen var så stor så tidlig ;0)

Det blir morro å se noen av dere andre har to små gull i magen!

LYKKE TIL!

Skrevet

Da har jeg vært på ultralyd og sett en aktiv liten krabat. Det var stor stas! Var "bare" en baby inni der, og jeg ble flyttet en dag frem til 2.des. Så det er nok bare jeg som er litt stor, og føler meg stor ;o) Utrolig glad og stolt nå som vi har sett hjerte som slår, babyen som svelget vann, veivet med armer og føtter. Herlig!! :o)

Skrevet

Så koselig å høre! Ja, vi får nøye oss med "bare" den ene i denne omgangen :0)

Kos deg masse videre i svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...