Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 En venninner (eller egentlig en venninne av en venninne) er brannmann. Eller heter det brannkvinne? Ihvertfall, denne kvinnen er helt utrolig på å sladre etter utrykninger. Det første hun gjør er å legge ut om hvor omfattende skadene var og HVEM som var involvert (ja, du leste riktig!) Spesielt dersom det er kjentfolk. Jeg er så absolutt ikke sladrete av meg og ber på ingen måte om denne informasjonen. Hadde noe skjedd i min egen familie (Gud forby) så hadde jeg hatt null interesse av at denne kvinnen skulle plapret til alle om det!! Vi bor også på et lite sted hvor aller kjenner alle. Kjenner henne ikke godt nok til å kommentere dette om taushetsplikt. Noen som vet sikkert om de har det eller ei?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Mannen min har vært brannmann, og han bekrefter at de har taushetsplikt på lik linje med andre helsearbeidere under utrykning. Hilsen anonym 17:35
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Det du gjør er ganske enkelt å ringe brannsjefen, og snakke med han. Si du har et spørsmål på generelt grunnlag. Si du har hørt igjen ting på "bygda", og at du foreslår ganske enkelt at han gjennomgår rutinene med sine ansatte ang taushetsplikten! Da tenker jeg han tar det opp neste dag allerede! Og da skjer det ikke igjen. For alle kommer til å få streng beskjed om at de mister jobben dersom han får høre om noe konkret.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Evt kan du skrive et brev, anonymt, til han. Og nevne navnet hennes, og konkrete hendelser!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 du kan även be brandchefen att vara anonym om du ringer honom/henne.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Jeg fant dette: http://www.hvaler.kommune.no/inc/getfile.asp?ArtID=647&ContType=application/pdf Der kan du se selv at de sier: "På grunn av tasuhetsplikt, er vi også tilbakeholdne med å berette om det vi er med på" Hilsen første anonym, og kona til eksbrannmann ;o)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 http://www.hvaler.kommune.no/inc/getfile.asp?ArtID=647&ContType=application/pdf
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #9 Skrevet 22. juni 2009 TAKK, det var det jeg trodde/visste!! Dette irriterer meg så grenseløst at jeg faktisk har vurdert å ringe anonymt til brannstasjonen ja. Kan si noe sånn som at "jeg vil ikke nevne navn, men jeg kommer fra *******" (Hun er fra min bygd, men jobber i nabobygda, så om jeg sier at hun er fra ****** så vet jo alle hvem jeg mener. Er jo ikke mangen jenter som jobber der.. Det vil jo være en litt slesk måte å si at det er henne det gjelder, uten å faktisk henge henne ut HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 Fy fan vad oetiskt alltså! Bra gjort Hi! Jag tycker verkligen det låter som en väldigt bra plan!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #11 Skrevet 22. juni 2009 Håll oss underrättade om hur det har gått sen!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #12 Skrevet 22. juni 2009 Ja, altså, det er jo selvsagt ikke ønskelig uansett hvor en bor i landet - eller verden for den saks skyld, men som sagt så bor jeg på et lite alle-kjenner-alle-sted. Tenk om det var noen i min nærmeste familie neste gang. Jeg har som sagt ingen interesse av at hun da i såfall skal fortelle hele bygda om synet som møtte henne!! Hun er en skikkelig sladrekjerring i tillegg, så jeg kjenner at jeg tåler lite av hanne hva sladring angår. HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #14 Skrevet 22. juni 2009 Hun må ha sovet seg gjennom opplæringen om taushetsplikten. Uansett har hun skrevet under på en kontrakt om dette. Garantert. Ring dem nå med en gang, da? ;-) Det er lov å undersøke? Spille litt dum? Ring brannstasjonen og spør "Unnskyld, men jeg bare lurer på om dere har taushetsplikt, siden jeg har hørt igjen noe fra en av deres ansatte" Eller noe i den dur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå