Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Noen som har gått på dette? Når i svangerskapet begynte du? Satt du sprøytene selv? Og ikke minst, gikk det bra? Skal begynne på sprøytene i dag, er ca 3+6, og nervøøøs! Var på ul tidligere i dag, og legen så en bitteliten fostersekk på ca 1mm!!
b77h Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Hei Jeg har vært gjennom 2 ivf-forsøk, og brukt klexane begge gangene. Første gangen jeg skulle sette brukte jeg nok en time...fordi jeg ble så stresset og nervøs, og det føltes helt feil å skulle stikke seg selv. Men så gikk det kjempefint! Det er litt ubehagelig i starten, men blir en vane. Nå har jeg denne gangen satt en sprøyte hver morgen i 8 uker ca. Begynte på de 1,5 uke før egguthenting, og skal bruke de frem til uke 12 (det vanlige v ivf er uke 7). Har fått noen blåmerker på magen, så i år blir det soling i badedrakt ;-) men det er ikke noe problem! Vær glad for at du får tilbudet om det - det kan bety veldig mye for blodgjennomstrømningen til livmoren. Lykke til! Du har kanskje allerede satt din første?
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Jeg setter Fragmin sprøyter (det samme som Klexane) morgen og kveld. Går også på Albyl-E. Jeg skal gå på blodfortynnende medisiner resten av livet. Da er det vanligst å ta Marevan tabletter, men disse er kontraindisert under graviditet, derfor sprøyter. Tar derfor disse hele tiden frem til fødsel, (har en MA og en dødfødsel bak meg:) Dette var fordi jeg hadde infarktforandringer i morkaken og fosteret fikk ikke ernæring eller nok blodtilførsel. Setter sprøyter selv, tror du blir fort vant til det med litt trening. Du kan bli vist hvordan i starten hos lege, apotek eller hos annet helsepersonell. Håper denne gangen at det skal gå bra, tredje gang:) Siden jeg står på Albyl-E helt fra EL!!!!!!!!!!!!
gravid.på.ny Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 hei! Håper du har hatt det bra i Stockholm, og fått ny energi! Høres kjempebra ut at du har startet med klexane!, og at alt så bra ut på UL.. Spurte du om det selv, eller kom de med forslaget? Jeg var også på UL i går, og håpet de kunne se noe da, men de så ingenting i livmor ennå, bare tykke slimhinner, men de fant en cyste på eggstokken på ca 8 cm i diameter. Herregud, det var ikke akkuratt det funnet jeg ønsket meg mest! tok også ny hcg, gyn ringer meg i dag. Syntes dette er litt kjedelig, Kanskje den cysten kan kamuflere for noe i livmoren?
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2009 Takk for alle svar og gode råd:) Stockholm var fantastisk, og fikk heldigvis tankene over på noe annet! Satt sprøytene selv jeg, og det går heldigvis greit:) Blir litt svimmel/kvalm rett etterpå, men det blir jeg alltid av sprøyter. Men har allikevel ikke helt tro på dette svangerskapet, føler meg ikke det minste oppblåst, som jeg har gjort de andre gangene jeg har mistet. Har veldig ømme pupper da, og kanskje litt mer vondt i korsryggen, men det er alt. Sambo sier jeg er en hormonbombe, men det er jeg ikke enig i:P He, he! Var legen som foreslo klexane, ja. Han sa han hadde hatt veldig gode resultater med det tidligere. Og spes siden vi så hjerteslap ved forrige svangerskap, men ett alt for lite foster, håper jeg virkelig at denne spiren får mer næring. Jeg var på UL på sykehus sist svangerskap, var vel en dag eller to etter ikm, og legen kunne ikke se noe som helst. Hun sa hun ikke kunne se om jeg var gravid en gang! Men det var jeg jo, noe hcg prøvene tydelig viste. Så selv om legen ikke så noe, trenger nok ikke det bety noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå