blå, grønn og rosa Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Hva er greit og hva er ikke? Bare lurer på om dere har noen innspill? Er kyss på munnen ok? Jeg gir avogtil et smellkyss på munnen men gognattakyss gir jeg på kinnet? Hva med andre former for berøring hva synes dere er ok og hva er ikke?
BettyBoob Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 gutten min på 3år gir meg stadig kyss på munnen (han gjør også det med samboeren min, som ikke er pappan) det går også mye i kyss på kinnet og koser Det kommer nok til å avta naturlig regner jeg med, sjelden du ser en 12 år gammel gutt kysse mamman sin på munnen, hehe... Synes det er helt greit, og veldig koselig jeg da. Berøring? Her kiles det og tulles som man pleier med en 3 åring, men ar aldri tenkt over at noe er upassende, så da er det nok ikke det! All berøring under beltestedet annet enn vask sier jo seg selv at er fy. Gutten min har oppdaget at jeg har pupper, og hvis han kommer inn til meg i dusjen peker han og sier "putt putt", hehe.. Hender han setter fingeren rett i puppen også og sier det samme, og da må jeg jo bare le!
blå, grønn og rosa Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2009 Hva med å smøre hverandre med bodylotion på ryggen? Datteren min gjorde det med meg og så insisterte hun på at jeg skulle gjøre det på henne etterpå som en lek. Hun dryppet først bodylotion utover ryggen min så kjevlet hun det utover med en lekekjevle og vasket deretter med vann. Så ville hun ha samme behandling. Etterpå lurte jeg litt på om dette ble litt rart spesielt iom at hun spurte meg ' er ikke dette deilig mamma?' Hva synes dere?
partyoffive Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Synes ikke kyss på munnen med småbarna kan regnes for intimitet. Ikke det ordet jeg ville brukt til og beskrive det. Intimitet tanker jeg mere på ift nærvær mellom to voksne. Vi kysser på munnen rett som det er her også. På intiativ av barna, ikke oss. Vi lar de gjore det de synes er naturlig. Kunne ikke falle meg inn og si at det ikke må gjores. hadde de vært skolebarn ville jeg kanskje tatt meg en prat med de.
Vinden blåser Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 det hørtes veldig deilig ut :-) når du kobler intimitet og deilig i samme avsnitt kan det høres feil ut,men ungen tenkte nok ikke på den måten så syntes ikek du heller skal gjøre det
partyoffive Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 What? Synes du at det er noe galt med det? Siden du spor mener jeg? Kanskje det er der det ligger, at du av en eller annen grunn ikke foler deg helt komfortabel med dette/ Eller fikk du blikk el kommentarer av noen eller? Skjonner ikke problemstillingen i det hele tatt jeg! Hores ut som en helt normal solskinnsdag med små barn for meg! Jeg ville ikke reagert om mine jenter gjorde dette eller om jeg så en annen liten jente gjorde dette på moren sin.
Langt-i-fra-perfekt Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Nei det syns jeg ikke er rart små jenter leker sånn, husker vi holdt på sånn selv jeg helt naturlig tror jeg da. Kos og klem og kyss på kinnet/munn er helt ålreit syns jeg. Spesielt hvis vi snakker om forholdet barn-foreldre
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Det dere gjorde er da helt naturlig. Det er viktig med kos og nærhet og ikke minst, å ha et naturlig forhold til det. De fleste av oss vet hvor grensene går for intimitet med barn. Barn som vokser opp i familier med lite kos, eller der foreldrene har et anstrengt forhold til nærhet, vil ganske sikkert få et unaturlig forhold til nærhet selv som voksene. Har venner som har problemer med å gi klemmer etc...ganske sikkert fordi foreldrene så på det som unaturlig i dere oppvekst.
blå, grønn og rosa Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2009 Godt med litt innspill. Det ble bare så rart siden hun spurte og jeg måtte si at ja, dette var deilig. Jeg syntes ikke det var feil der og da, men etterpå begynte jeg å lure siden jeg selv hadde syntes det var utrolig behagelig og avslappende..
Tøysetipp Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 Det ser jeg på som helt uproblematisk. Jeg dusjer av og til sammen med min datter på 5 år. Fremdeles hysterisk gøy å sprute meg i ansiktet og få ta shampoo i håret mitt. Det hender hun klør meg på ryggen om vi sitter i sofaen og spør om jeg ikke synes det er deilig. Har aldri reflektert noe over det. "Ja, det synes mamma er veldig godt" bruker jeg å si da.
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #11 Skrevet 22. juni 2009 Går jo an at noe er deilig selv om det ikke blir "seksuelt". Skal man ikke kunne smøre sitt barn med bodylotion, liksom? Man masserer jo gjerne hverandre, gjør man ikke?
solei Skrevet 22. juni 2009 #12 Skrevet 22. juni 2009 Høres ut som en verdifull stund mellom deg og din datter. Jeg og min 10-åring har kløstund.Jeg klør henne på ryggen og prater om alt mulig. og så klør hun meg litt på ryggen og. Ser ikke på det som intimitet..men en fin måte å kommunisrer med henne på. Det samme gjorde jeg og min mor og syntes det var helt naturlig. Synes jeg er heldig som har en 10-åring som synes det enda er kult å bli klødd på ryggen!
solei Skrevet 22. juni 2009 #13 Skrevet 22. juni 2009 Det er jo deilig å få lotion på huden. Det er og helt greit å synes at det er deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå