Gå til innhold

Noen som har utsatt skolestart for barna?

Anbefalte innlegg

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Når gjorde dere det i så fall?

Er det noe som burde gjøres god tid i forveien?

Jeg vil søke utsatt for jentene, de skulle kommet i jan 07, men ble okt 06 barn. Det har vært snakk om utsatt for minstejenta hele tiden, men jeg kan ikke annet enn å søke for begge når de er tvillinger synes jeg.

Nå er det noen år til det er skole da, bare tidlig ute her:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.vi fikk utsatt skolestart på jentungen etter vurdering fra PPT.måtte innom den instansen med en masse tester.utifra de testene vurderte de dit hen at hun kunne vente ett år.Hadde de vurdert det dit at hun scoret høyt på testene måtte hun ha begynt høsten 2008.da hadde ikke vi som foreldre noe vi skulle ha sagt.Hun scoret sånn midt på treet å da hadde vi foreldre medbestemmelses rett.så hun begynner høsten 2009.PPT ville ikke begynne prosessen før januar 2008 samme år fikk vi svar først i mars samme år.

Skrevet

Har ikke gjort det, men har tenkt på det.

Har fått med emg at det er en lang papirprosess og utredning hos PPT tjenesten.

Mitt spm. er - 'Hva hvis man ikke konluderer at jenta ikke er skolemoden for skolestart nærmer seg?

Min jente har 1 år i bhg. igjen. Hun er fodt Des. 04. Men jeg vil da ikke nå domme at hun ikke er klar. Hun har jo et år på og avansere sosialt og bli mere moden.

Skrevet

Hvorfor snakkes det om det allerede nå? De er jo bare 2 1/2 år?

Skrevet

Kakemonster: Fordi dei er alt for tidleg fødd, og etter termin skulle vore fødd året etter...

HI: Du kan jo begynne med å ta det opp med helsesøster (eller pedagog i bhg viss dei går i bhg), går ut ifrå at ho kan fortelle litt om det og kor og når det er lurt å begynne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...