Gå til innhold

Hjelp !:( Hva har jeg krav på nå, da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og gravid. I dag fikk jeg rekommandert brev i posten - der jeg ble anklaget for å ha sammarbeidet for tett med en veninne på en individuell oppgave.

Dette ser studiestedet på som JUKS og jeg (og min veninne) risikerer å bli utestengt fra universitetet (og alle andre universitet i hele landet) i et år !!!

Hva skjer dersom jeg blir utestengt ? Hva har jeg krav på som støtte da? Tror dere de vil ta hensyn til at jeg skal ha en liten en når de vurderer hvor vidt jeg får lov til å fortsette studiene mine?

Jeg er så fortvilt og kjempe redd for at jeg skal miste plassen min. Da må jeg sikkert ta abort også?! ?? Noe jeg absolutt ikke ønsker. Griner bare ved tanken på det. Jeg kan jo ikke bære et barn til verden dersom jeg ikke får noe støtte.. Huff. (Legg dette gjerne ut på skravlesiden for meg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du rett og slett ta konsekvensene av dine egne handlinger. Du får ta en jobb dette året (evt fram til fødsel, slik at du får opparbeidet deg noe rett).

Skrevet

Huff da. Vanligvis blir man jo ikke utestengt før saken har blitt sett nøye på. Studiestedet ditt har sikkert en slags "tillitsvalgtordning" for studenter som du kan ta kontakt med og få råd. Det er jo veldig sjeldent at noen faktisk blir utestengt pga juks, og det med samarbeide havner jo veldig i gråsonen.

Når det gjelder økonomisk støtte vil du jo ha krav på noe hvis du er alenemor, type overgansstønad og dobbel barnetrygd selv om du eventuelt ikke har studieplass.

Skrevet

Det er sant. Hvis du fremdeles er innen grensen for fri abort kan du like gjerne begynne å jobbe deltid så du får krav på foreldrepenger :-)

Skrevet

Takk for svar. Vi har krav på advokater, stod det i brevet. Men det stod ikke hvor vi fikk tak i de. Jeg får ringe studiestedet i morgen og håpe dette ordner seg på en eller annen måte.