Anonym bruker Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Er det noen her som har valgt å ikke gi smokk til babyen, og som synes det har gått helt fint? Hva er fordelene og ulempene her?
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Storesøster brukte smokk fra hun var helt liten og til hun var nesten 3 år. Da ville hun slutte. Lillebror ville ikke ha smokken, så han har aldri hatt det. Har sjelden tenkt over at jeg ville han skulle tatt den, men det hander en sjelden gang. Vet egentlig ikke fordeler og ulemper.
Vinden blåser Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 jeg er for smokk! er egentlig en dårlig vane vi gir ungen,men den er så himla god å gi til barnet slik at man selv slipper å være smokk med puppen ute i tide og utide.. i tillegg er det vanskeligere å få et barn til å slutte med tommelen enn med smokken...
Lene~mor til tre Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Jentungen min har aldrig villet ha smokk, tror vi kjøpte alle som fantes på markedet uten hell hehe, ikke har hun sugd på tommelen heller. Mens gutten min brukte smokk fram til han var 1 1/2 år.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 begge barna mine begynte med smokk, da de sluttet med pupp...(ca 1 år)..... syntes det var befriende å ikke være en mokk selv...hehe:)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 Nr en og nr tre begynte med smokk da de var 4 dager gamle. Nr to prøvde vi på, men det var ikke snakk om at hun skulle ta noe sånn.. Hun kastet opp hver gang vi prøvde.. Jeg er for tytt (som jeg kaller det;), de sier jo det er gunstig for krybbedød og bruke tytt, og bare det er en god grunn nok for meg. Og det er veldig greit og ha og putte i munnen på barnet når det trengs. Og det er vel bedre og bruke det enn fille eller tommeltott?
metaMORfose Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Hun får smokk når hun skal sove, men bruker den sjelden. Hun er 2 mnd. Kommer til å bli ganske hard på at smokken ikke skal brukes annet enn når hun skal sove (som med de to andre), for unger som går rundt med smokk synes jeg ikke noe om. De trenger ikke det. Med de to andre barna hadde vi det sånn at de godt kunne "ta seg en smokk", men da måtte de gå inn på soverommet sitt og hente den frem under puta, og sutte på den mens de satt der inne. Hyl og skrik ved innkjøring, og etterhvert mistet de interessen totalt. Gikk veldig raskt. Små barn kan ha et sugebehov, men unger på mer enn 2 år trenger strengt tatt ikke smokk. Jo eldre de blir, jo verre er avvenning.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 Så lurt det med at de må inn på eget rom for å bruke tytten. Det skal jammen meg jeg huske på når yngsten skal avvennes. Hvis det da blir ett problem. mellomste her brukte ikke tytt. Og eldste sluttet av seg selv da han var godt og vel ett år. Før han ble 2 år. synes også det ser dumt ut med store barn som går rundt med tytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå