Tera Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Lurer på når dere begynner å legge på dere? Jeg har noen kilo for mye fra før og legger vanligvis lett på meg, men nå står vekta bom stille. Er nå kommet til uke 14. Helt greit i og for seg, bare litt rart.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Dette varierer fra person til person. Noen går ned den første tiden, mens andre går opp en del. Det er også forskjellig når man begynner å legge på seg, og hvor fort det går. Jeg har lagt på et par kg i ganske hurtig tempo de siste par ukene. Altså 1 kg i uka. Er 24+4 nå. Men jeg er fortsatt 1 kg i minus i forhold til hva jeg var før jeg ble gravid. På slutten av graviditeten går vel de fleste opp jevnt og trutt.. uten at jeg skal si det for sikkert
edition Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Ja, man leser så mye forskjellig person til person så det finner du nok ut av når du går opp eller ned! Jeg er 13+3, gikk opp noen kilo de første ukene men den siste måneden har det stått dønn stille.
satser & vesla Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Kg kom nå, i uke 20 har jeg gått opp halv kg for første gang. Så nå regner jeg med at det vil blir stigende vekt på meg fram til terminen :-)
Gjest eelis+guttespire Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Jeg la på meg 8 kg i første trimester, men har nesten ikke lagt på meg hittil i andre trimester (vi snakker 2 kg så langt, er 23+0). Jeg var veldig tynn i utgangspunktet, så jeg regner med de ekstra kiloene var nødvendig. Hvis du har noen ekstra kilo fra før av, kan "stillstanden" kanskje skyldes at du ikke trenger å legge på deg enda? Etter hvert MÅ vi jo legge på oss, når babyen og alt av tilbehør begynner å veie litt, men enn så lenge trenger du det ikke? Kroppen ordner vel opp selv uansett :-)
awenka84 Skrevet 28. juni 2009 #6 Skrevet 28. juni 2009 Jeg har hørt at en legger på seg mest fra uke 17-24. Og at magen vokser mest da. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person. Jeg har lagt på meg masse i 2 trimester, mens kun ca 1 kg i første trimester.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 28. juni 2009 #7 Skrevet 28. juni 2009 Jeg begynte å legge på meg i ca. uke 18. Er nå rundt 2 kg mer enn før jeg ble gravid, og regner med det går jevnt og trutt utover nå. Prøver å leve relativt sunt, så da trengs vel de kiloene som måtte komme :-)
Tigerpote Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Magen min este ut med en gang omtrent, og i uke 6 hadde jeg vel allerede lagt på meg 2 kg tror jeg. 12 kg opp alt i alt nå i uke 26. kan gjerne stoppe opp vekta mi ja, dere er heldige dere som ikke er noen sylfider i utgangspunktet og ikke legger på dere stort... Jeg kjenner at vekten begynner å stresse meg, siden jeg godt kunne veid 10-15 kg mindre i utgangspunktet.
awenka84 Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 vekt er vel forskjellig og inviduelt ifra person til person. Lit vanskelig hvis du er undervektig og sammenligner deg med en som er overvektig. Og problemet med vekten er vel hvis du ikke klarer å ta av deg kiloene etter babyen har komt ut av magen. og drasser med deg disse "graviditetskiloene" videre og videre. Jeg er det som de kaller normalvektig(hva enn det måtte være;) og jordmor sa til meg at jeg ikke måtte stresse over vekten. Har lagt på meg ca 4 kg tilsammen og er i uke 20+4. Jordmor sa til meg at jeg bare måtte belage på meg å legge p meg hvertfall 12 kg. Om du tar av deg eller legger på deg så tar babyen det den trenger uansett. Babyen er en liten snylter;) Har sluttet å være hysterisk. PRøver å kose meg med at jeg er gravid. Føler meg litt tor og tung allerede. Men kan tenke meg det er verd alt dette når jeg får den lille jenta mi i armene:)
*Mammalykke* Skrevet 29. juni 2009 #10 Skrevet 29. juni 2009 Jeg er 22 + 4 og har lagt på meg 6kilo.. veide 51kg i utgangspuktet og er 167 høy. Jeg STRESSER med vekten. Tenker på det hver dag. Føler jeg har lagt på meg MYE, men vet jo egentlig at jeg ikke har det.. Jo mer jeg tenker på det jo værre blir det.. Vet det er helt sløkket men kan ikke noe for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå