Bilba og gutta :) Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Selv om jeg har ammet for kun 1 time siden så står spruten ut av den ene puppen når mini drikker av den andre. Betyr dette at det er mye melk eller skjer dette uansett? Litt grønn jeg. Mini er 2,5 mnd og sover stort sett 10-11 timer i strekk på natta. Jeg har hele tiden følt at jeg har hatt lite melk på kvelden (vet det er vanlig) og at han ikke har blitt helt mett. Jeg gir derfor en flaske mme etter den siste kveldspuppen. Da drikker han alt fra 60-120 ml - alt ettersom hvor sulten han er. Men nå har jeg begynt å tenke på om dette er nødvendig. Hadde jo vært greit å slippe dette flaskestyret også, men samtidig er det godt at han venner seg på å drikke av flaske, siden mamma skal ha han et par nettr i løpet av sommeren. Hva ville dere gjort - fortsatt å gi litt mme eller kuttet ut?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Er ikke godt å si, for det at spruten står fra den puppen man ikke ammer på er helt vanlig. Det er utdrivningsrefleksen som gjør seg gjeldende, den er hormonstyrt og virker jo på begge bryst samtidig. Så det er naturlig at du lekker mens du ammer.
Bilba og gutta :) Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2009 Ahaaa... viste ikke at den virket på begge bryst samtidig. Hvis jeg glemmer å ha på ammeinnlegg står spruten omtrent gjennom bh og t skjorte - blir kliss våt. Så jeg har tenkt at da har jeg sikkert mye melk.. slet nemlig med amminga med førstemann. Men altså: når knerten har dobla fødselsvekta på 2,5 mnd og sover 11 t i strekk på natta så må jeg jo ha nok melk. Blir bare så usikker noen ganger... for han virker sulten igjen med en gang. Ammer som regel 1 gang i timen når han er våken, og på dagtid sover han sjelden mer enn 2 t i strekk - og da er han desperat etter pupp!
På'n igjen! Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Jeg vil tro at du ikke har behov for å gi gutten din mme, høres ut som om du har mer enn nok melk! At man lekker behøver ikke nødvendigvis si noe om hvor mye melk du har, men det nå et godt tegn, mener jeg. Jeg lekker nesten aldri, og har bare akkurat nok til jenta mi (slet også med amminga med førstemann). Så jeg skulle gjerne hatt det sånn som deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå