Gå til innhold

Overgang fra amming til flasking...Hva må jeg ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, bortsett fra flasker selvfølgelig:)

Jeg skal fortsette å pumpe meg, men skal gi mme også. Er det noe man bare må ha som gjør hverdagen enklere?

Hvilken mme er den beste, hvis det er noen forskjell på de, hittil har vi gitt ham ferdigblandet nan.

Kan man lage all melken på forhånd eller må en og en flaske lages etterhvert som han spiser?

Noe annet jeg må tenke på?

Skjønner at jeg sikkert kan google dette for å finne ut selv eller spørre på hs, men det er litt enklere å spørre her hvor det sikkert er mange med erfaring:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du finner mye god informasjon på flaskeposten.org!

hvis du ikke har det fra før, så er vannkoker veldig kjekt å ha. det er forskjell på mme, men du må nesten bare prøve deg frem, og finne den din baby liker best. det er ikke anbefalt å lage melken på forhånd, du lager en og en flaske rett før måltidet. blir det igjen rester skal dette kastes, og ikke brukes igjen. lurt å kjøpe en flaskebørste, så du kommer til i tåtene, så de blir rene. tåtene bør ikke vaskes i oppvaskmaskin, men heller vaskes i såpevann og kokes etterpå.

Skrevet

Tusen takk:)

Skrevet

Hei

I tilleg til flaskeposten.org, så har vi et eget forum for flaskemelk her på Dib :-). På ammedebatten kan du finne pumpetips, og på ammehjelpen.no kan du finne info om oppbevaring av morsmelk.

Det anbefales å tilberede hvert måltid ferskt, og å blande i pulveret ved den temperaturen som står på pakken (varierer fra merke til merke). Mme er et gjennomregulert produkt, så de forskjellige merkene er nokså like mhp næringsinnhold vil jeg tro. Her må man prøve seg frem på hva barnet liker av smak, om det gulper mye eller får hard mage...

Ellers er det viktig å ha nok utstyr så man ikke trenger å vaske og sterilisere hele tiden. Noen sverger til micro sterilisatorer, jeg syntes en diger kjele funkerte godt nok :-)

Tips til tilberedningsmetoder vil avhenge av hvilket merke du skal bruke. Når du har kjøpt inn en pakke og skal i gang dukker det sikkert opp noen spørsmål. Da er det bare å poste de på Flaskemelk :-)

Skrevet

jeg elsker flasken som var vinnerproduktet i skaperen. altså en flaske som varmer seg selv(med et batteri). Jeg bruker stort sett mm, men når vi går på laaange turer eller er et sted hvor jeg ikke får ammet tar jeg frem et ferdiglandet nan siden de ikke må stå kjølig og heller den i flasken, setter den på, og vips 4 min senere har jeg melk på 37 grader;)

Skrevet

therehag:

Hva heter den og hvor kan jeg finne den?

:-)

Skrevet

Den finner du på babyshop og barnas hus. Den heter iiamo. men bare spør etter flasken fra skaperen så vet de hvem det er;) det som er litt dumt er at du må ha et nytt batteri(eller patron som de kaller det) for hver gang. Den koster 15 kroner og kan kastes i vannlig søppelkasse for er helt miljøvennlig. Men jeg syntes det er verdt det, og jeg bruker det bare en gang i blandt;)

Skrevet

Smart tips therehag. En sånn en skal vi skaffe oss til mannen skal være hjemme med den lille :-)

Skrevet

den er genial! Gjør at min samboer og barnepasserne kan dra på stranden, lange turer og dra på et kjøpesenter uten å stresse med maten;) flasken ser skikkelig kul ut og finnes i tre farger;)

Skrevet

kom på at den ikke er å finne på babyshop men barnashus og barnevognhuset rudo.. blandet de;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...