AO3 Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Til helga skal vi begynne nattavvenningen. Det er jammen på tide - han er 8,5 mnd nå, og i det siste har han spist hver 1,5-2,5 time hele natta, dvs enda oftere enn før! Jeg er helt kake hver morgen, og må ta formiddagslur sammen med knerten hver dag... *sukk* Men hvordan skal vi gå fram? Natta hos oss varer fra ca 19.30-20 til ca 03.30-08. Han pleier å få pupp før vi går og legger oss (varierer når han vil ha mat - fra 21 til 22.30, og dette er *helt* uavhengig av når han sist fikk grøt før han la seg... *sukk*). Skal han få dette måltidet, eller er det full stopp med all pupp i løpet av hans natt? Dette kommer til å bli hardt og innebære mye skriking - knerten er kjempesta, og blir RASENDE hvis ikke puppen kommer fram raskt nok! Og ikke gir han seg, heller!
LilleBjella Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Jeg tror ikke det er noe rett eller galt når det gjelder nattavvenning. Du må nesten bare gjøre det som føles riktig for deg. Men JEG er mest for de gradvise variantene. Om det funker selvfølgelig. Her har tjukken gradvis krevd sjeldnere og sjeldnere mat på natta. Av og til hender det han våkner to ganger, som regel bare en. Da er det vanskelig å trappe ned selvfølgelig, men har selv vurdert å først kutte mengde melk i flaska, eller stadig forskyve tidspunktet han får mat på. 03:30??? Er du gal? Eller han, rettere sagt. Men jeg syns et måltid før man går å legger seg kan være det siste man kutter ut. Det innebærer jo som regel ikke noe stress for dere, dvs. ingen våkentid. Er mange som gir drømmemåltid lenge. Og sover de f.eks. fra elleve til seks, så er det definert som å sove natten gjennom. Så kanskje ikke sette kravene så altfor høyt med en gang? Det går nok bra. Kjenner jeg blir nervøs bare av å skrive om dette, og ber til høyere makter om at vi slipper.
AO3 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2009 Eh, nei, jeg er ikke gal, jeg bommet bare litt på tastaturet, ser jeg. Natta varer til 07.30-08.00. Enig, det er jo ikke noe stress å gi ham et måltid før jeg går og legger meg. Det jeg er bekymret for, er at han ikke skal klare å skille dette drømmemåltidet fra måltidene om natta... Altså VÅR natt. Hvis han sover fra 23 til 06, er jeg strålende fornøyd, jeg. Noen flere som har innspill?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå