siggen2 Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 jeg har en jente på snart 3 uker-og det er vanskelig nå å unngå all sol,selv om jeg forsøker så langt de lar seg gjøre.....-er det noen solkremer som annbefales??? er kjempe redd for sol på den sarte huden,så håper noen kan hjelpe meg!!!!
Da HarViTreUnger Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Heisann. Min første var ett sommerbarn og jeg brukte veldig mye gassklut til å dekke til med når jeg hadde henne i solen. Hun var bare i solen i korte tider av gangen.
Gjest Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Du bør jo helst unngå solen helt når hun er så bitte liten. Bruk parasoller, vogn, sett dere i skyggen og ikke oppsøk solrike plasser med henne. Må du absolutt bruke solkrem, så finnes det noen med fysisk filter som legger seg oppå huden i stede for å trekke inn i huden. Disse er skikkelig seigeog ekle og smøre utover og huden blir nesten helt hvit av dem, men de er i det minste ikke farlig for små babyer og de beskytter mot solen. Du får kjøpt slike på apotek og helsekost. Er det snakk om kun 1-2 minutter med sol her og der, ville jeg heller unngått solkrem, så lite sol skader neppe.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har kjøpt inn babyline solkrem, men om jeg kommer til å bruke den er noe annet :-/ Jeg kjøpte den i hvertfall på sparkjøp
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Vi brukte babyline sin til jenta vår, faktor 30 og over det tror jeg. Hun er født midt på blanke sommeren og det året var det kjempevarmt. Og hun var nødt til å være litt i sola for det eneste stedet hun sov var i babybjørn (hadde kolikk). Går helt fint, bare pass på å dekke til hodet med solhatt eller parasoll så gjør det ingenting om beina eller armene får litt sol på seg. Med en så liten baby så er man jo ikke i sola i timesvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå