Gå til innhold

Flått på pus? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling? Tok nettopp en flått på pusen min. Er så redd noe skal sitte igjen, slik at han blir syk. Fikk med beina på flåtten, så håper det gikk fint.

Det er ikke så lett å se pga all pelsen, men det var litt skorpe der. Burde jeg ta han til dyrlegen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrene våre (både hunder og katter) har hatt masse flåtter opp gjennom årene, men aldri blitt syke for det. Den ene katten vår er bare utekatt og hun er jo blitt nesten 15 år nå til tross for at vi bor i et flåttrikt område og ingen plukker flåttne av henne siden hun er halv-vill.

Men om du er veldig bekymret, så er det vel bare å ta en telefon til dyrlegen og høre hva du skal gjøre

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg fant ut at dersom flåtten ikke har sittet på han mer enn i 24 timer, er det mindre risiko. Og denne flåtten har han dratt på seg over natten. Håper på det beste :) Hi!

Skrevet

I utgangspunktet ingenting å bekymre seg for.

Så lenge du har fjernet flåtten har du gjort det du kan. Ha det i bakhodet dersom pus blir syk de første ukene/månedene, men ingen grunn til å sove dårlig. Det går som oftest bra.

Doktor Dyregod

Skrevet

Takk skal du ha Dr dyregod :) Flått er det ekleste dyret jeg vet om!!

Har ei venninne som er alvorlig syk av Borrelia :(

Skal følge med pus fremover. Hi :)

Skrevet

Urk, flått er ekkelt! Broren til hunden min holdt på å dø av borrelia, og noen venner av meg måtte avlive katten sin pga det.

Så lenge du fikk den vekk raskt, så skal det gå greit, men følg med på allmenntilstanden til pus.

For fremtiden anbefaler jeg at du får resept på Frontline hos veterinær, det holder flåtten borte fra pusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...