Gå til innhold

Blir så frustrert over min 5 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 5 år. Meget aktiv og "høylytt" en... Det er ikke problemet, for det lærer man seg å takle fint, men nå ringte de meg fra barnehagen. Leverte han der for en time siden, og allerede nå har han slått ut tann nr 3, på 2 mnd!! er det mulig...... !!! Har han bare enormt med uflaks, eller må han lære seg å gir ned litt? Huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn er visst bare slik... Vi har 3 gutter som alle kan være aktive og høyt og lavt, men mellomste er sånn som har "klippekort" på legevakten. Har ikke tall på alle de gangene han har kommet hjem med små kutt, blåveiser, kuler, skrubbsår osv. I tillegg har han måtte bli fraktet med ambulanse til sykehuset pga hjernerystelse, fått hull gjennom tungen da han falt slikt at ene hjørnetannen gikk tvers igjennom og for noen uker siden var jeg til legevakten med ham fordi han måtte sy 4 sting i hode etter et uhell i barnehagen. Han er liksom bare veldig uheldig. I tillegg er han den av de tre som har vært plaget med eksem, laktoseintoleranse, operert inn dren og senere tatt mandler og falske mandler. Han er blitt godt vandt med leger og sykehus etterhvert ja... De to andre har alri hatt noe mer alvorlig enn noen skrubbsår og en liten kul i hode en sjelden gang i blandt.

Håper det går bra med gutten din da! Heldigvis er det jo melketenner, så han vil jo med tiden få nye :-)

Skrevet

Ja... sukk.... Blir jo lei meg når barnehagen ringer til meg å forteller dette når jeg ikke har mulighet til å komme meg noe sted. Leverte bilen på verksted når jeg leverte han i dag, og ble kjørt hjem. (3 mil fra barnehagen) Men pappan hans skulle dra å hente han for meg, men ille for meg å ikke kunne trøste han! Han er jo livredd for blod også stakkars....

Men en ting som overasket meg...barnehagen ringte meg som sakt, og de var mest bekymret fordi de trodde det var en ny tann.. Altså en av voksentennene..... er ikke dette et litt rart spørsmål om en som fyller 5 år i september?

Skrevet

Jo, det er jo sjeldent de har mistet melketennene sine når de er så unge. Min mellomste (som også blir 5 år i september ;-)) håper riktignok på å miste sine snart siden hans forgudede storebror på 6,5 år mister tenner, men er nok ikke vanlig å miste dem før de er minst 5,5 år. Ok at de spør uansett da, sånn i tilfelle, for da må de jo ta vare på tannen. Om det var en voksentann altså. Skjønner godt at du synes det er fælt å ikke være der. Jeg er selv en sånn som helst vil ta slike ting fordi jeg ikke takler å ikke være med for å trøste osv, og hadde det ikke noe godt når det var pappaen som måtte følge vår på sist operasjon og jeg satt hjemem 1,5 time unna og ikke kunne gjøre noe :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...